Oczywiście nie ma weekendu wyścigowego, w którym jeden z liderów wrzuciłby do swojego radia takie zdanie: „Samochód bezpieczeństwa jest za wolny!” ». Zapytany o to pytanie na konferencji prasowej po wyścigu oraz o tym, kiedy po interwencji samochodu bezpieczeństwa musiał dwukrotnie wznowić Grand Prix AustraliiAston Martin, Charles Leclerc wolałem nie dodawać żadnego: „Szczerze mówiąc, zawsze wydaje się, że w samochodzie jest za wolno, ponieważ nasz Formuła 1 mieć tak duży chwyt, – wyjaśnił Monako. Bardzo trudno jest utrzymać ciepło opon, szczególnie na mieszance, na której jechaliśmy w Melbourne, Hards. Chciałem ponarzekać na tempo samochodu bezpieczeństwa, ale zobaczyłem, jak bardzo ślizgał się on na wszystkich zakrętach, i pomyślałem, że nie ma sensu wywierać większej presji”.
Zdanie, po którym nastąpiła dość smaczna wymiana zdań pomiędzy Leclerkiem a jego wicemistrzem mistrzostw Georgem Russellem, co z pewnością u zarania rozwoju FIA. „Nie mamy tego problemu z samochodem bezpieczeństwa Mercedes AMG, – powiedział młody Brytyjczyk, jak dobry żołnierz marki gwiazd, podczas gdy Mercedes i Aston Martin dzielą wyścigi. A mówiąc poważniej, Mercedes jest o pięć sekund szybszy na okrążeniu niż samochód bezpieczeństwa Aston Martin, który jest ogromny!” Na co Leclerc odpowiedział: „W tym przypadku postawmy Ferrari, będzie jeszcze pięć sekund szybciej! ».
CZYTAJ TAKŻE > Przepis dotyczący spóźnialskich pasażerów korzystających z samochodu bezpieczeństwa zmodyfikowany przez FIA
Aby prawdopodobnie skrócić wszelkie porównania między różnymi markami, FIA zapewniła komunikatu prasowego w ten czwartkowy poranek. „W świetle różnych komentarzy dotyczących tempa samochodu bezpieczeństwa w Formule 1, FIA pragnie przypomnieć, że podstawową funkcją samochodu bezpieczeństwa nie jest oczywiście czysta i prosta prędkość, ale raczej bezpieczeństwo kierowców, marszałkowie i urzędnicy”, przypominając również, że taki był zamiar „przegrupuj paczkę”i w związku z tym jego spowolnienie oraz umożliwienie sędziom toru interwencji poprzez regulowanie jego prędkości, jeśli to konieczne, w zależności od charakteru i skali zdarzenia.
„Tempo samochodu bezpieczeństwa jest generalnie podyktowane kierunkiem wyścigu i w żaden sposób nie jest hamowane przez możliwe ograniczenia różnych samochodów bezpieczeństwa, które z natury są pojazdami o ultrawysokich osiągach przygotowanymi przez dwóch największych producentów samochodów, i które są przygotowane do poradzenia sobie z każdą zmianą warunków na torze przez niezwykle doświadczonego kierowcę i pilota”. Przypomina się również, że wpływ na osiągi samochodów Formuły 1 jest w tym przypadku w dużej mierze drugorzędny, ponieważ konsekwencje mają równy wpływ na wszystkich zawodników. Proszę bardzo, Aston Martin i Mercedes będą szczęśliwi!
Oświadczenie FIA ws @F1 Samochód bezpieczeństwa pic.twitter.com/5p0uHGo6mu
- FIA (@fia) 14 kwietnia 2022 r.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)