Ich nowe stanowisko miało zostać sformalizowane w ramach Grand Prix Australii. Pandemia koronowirusa i odwołanie rundy inauguracyjnej sezonu zdecydowały inaczej.
Pietro Fittipaldi i Louis Delétraz będą dzielić role kierowcy testowego i rezerwowego Haasa F1 Zespół w 2020 roku. Obaj pretendenci związani są z amerykańskim zespołem od końca 2018 roku oraz testów Pirelli w Abu Zabi, gdzie zadebiutowali za kierownicą F1 z VF-18.
W 2019 roku Brazylijczyk i Szwajcar niestrudzenie pracowali nad opracowaniem symulatora F1, z którego korzysta zespół Haas. Będą nadal pełnić tę istotną funkcję po rozpoczęciu kampanii 2020, ale jednocześnie wzmacniają swoje więzi ze strukturą amerykańską.
« Pietro i Louis dali nam wiele przez ostatnie 12 miesięcy, skomentował Guenther Steiner, szef zespołu Haas F1 Team. Ich praca w symulatorze okazała się szczególnie cenna w zeszłym roku, gdy przeszliśmy przez trudny okres. Stanowią one dodatkowe atuty w naszym zespole wyścigowym, które przyczyniły się do opracowania VF-20 ".
23-letni Fittipaldi przejechał już około 2000 kilometrów w testach z Haasem, czy to na torze, czy w wewnętrznym symulatorze. Wnuk dwukrotnego mistrza świata F1 Emersona (1972 i 1974) zasiadł za kierownicą VF-19 zwłaszcza podczas testów zarezerwowanych dla młodych kierowców zorganizowanych w zeszłym roku w Bahrajnie i Hiszpanii, a także podczas testów Pirelli w Abu Zabi.
Delétraz (22 l.) będzie jeździł w tym sezonie Formuła 2 pod barwami Charouz Racing System i z ambicją walki o tytuł w oficjalnym lobby Formuły 1.
Pierwsza misja dla młodych pędów Haasa: reprezentowanie swojego zespołu podczas kolejnego wirtualnego Grand Prix, które odbędzie się w niedzielę 5 kwietnia.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)