Gasly: ​​„Musimy jaśniej określić, co możemy zrobić” na torze

Zapytany o kontrowersje wokół incydentu Verstappen-Hamilton w Sao Paulo, Pierre Gasly życzyłby sobie większej konsekwencji ze strony stewardów wyścigowych FIA w swoich decyzjach, podczas gdy Esteban Ocon rozumie grę polityczną toczącą się pomiędzy Red Bullem i Mercedesem.

opublikowany 18/11/2021 à 16:36

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Gasly: ​​„Musimy jaśniej określić, co możemy zrobić” na torze

Pierre Gasly (AlphaTauri) atakuje Estebana Ocona (Alpine) na pd. od Senny w Interlagos (Brazylia). © Florent Gooden / DPPI

Trudno jest ruszyć dalej, gdy wiadomości wciąż cofają się w przeszłość. Pojedynek pomiędzy Max Verstappen (czerwony Byk) I Lewis Hamilton (Mercedes) podczas Grand Prix Sao Paulo (Brazylia) prawie tydzień później nadal generuje atrament Rywale o tytuł przekroczyli granice toru w szczególnie śmiałym manewrze Holendra:

Zachowanie lidera mistrzostw nie zostało uznane za godne sankcji przez panel komisarzy Międzynarodowej Federacji Samochodowej. W środę Mercedes zwrócił się do FIA o opinię na podstawie transmisji z przedniej kamery pokładowej Red Bulla. Ponowne badanie, które odbędzie się w najbliższy czwartek na padoku Losail (Katar).

W oczekiwaniu na werdykt FIA, Pierre Gasly (Alfa Tauryń) odpowiedziała na pytania naszego specjalnego korespondenta dotyczące całej tej kontrowersji. Francuz przyznaje, że jest jak wielu naśladowców przed ekranem telewizora: nie jest łatwo w trakcie wyścigów kierować się logiką sędziów, ani przewidzieć ich zachowania w przypadku kłótni na torze.

„Działam instynktownie!” Poprosiłem nawet mój zespół o wyjaśnienie, co jest, a co nie jest możliwe podczas ataku na konkurenta. Dla mnie, jako kierowcy, nie jest to łatwe. Kiedy zobaczymy scenariusze między Kimi Räikkönenem a Fernando Alonso w Austinie (odgrywa rolę, stwierdziła FIA), Alonso i Giovinazzi w Austin (kara dla Hiszpana), Maxa i Lewisa w Sao Paulo i różne reakcje komisarzy... Czasami proszą przeciwnika o przejście, dają pięć sekund kary lub nic nie robią. To nie jest zbyt jasne”– postępuje Norman.

Niekonsekwencję sędziów widać także w zarządzaniu przez nich pierwszymi zakrętami. „To samo dotyczy odlotów. W Turcji otrzymałem pięć sekund kary za kontakt z Fernando, a w Meksyku – co Daniel Ricciardo nie był nawet badany (przez FIA). Jednak nadal zwolnił Valtteri Bottas, który zrobił słup! Wiele rzeczy jest niezrozumiałych w tych ostatnich Grand Prix i musimy jaśniej określić, co możemy zrobić. »

Według zwycięzcy Grand Prix Włoch 2020 asfaltowe najazdy zachęcają kierowców do pozwalania sobie na bardziej ekstremalne gesty. Wystarczająco, aby piloci w sytuacji defensywnej chcieli wyjść poza rozsądne granice. „Jeśli zostawimy za sobą żwir (wibrator), wszystko jest w porządku. Podejście do zakrętu w Monako nie jest takie samo, ponieważ nie ma tu dojazdu, tylko poręcz. Nigdy nie znaleźliśmy się w takiej sytuacji (niż Brazylia). Zwiększenie bezpieczeństwa jest dobre, ale w tym konkretnym przypadku jest to zła strona.

ONie doszłoby do tego zdarzenia 15 lat temu, w przeciwnym razie obaj piloci zginęliby. Kiedy wypadniemy z toru, powinna zostać ukarana. Nie jest możliwe, aby nie ponieść konsekwencji za tego rodzaju zachowanie. »

Ocon bardziej racjonalne

Jego rodak Esteban Ocon (Alpine) ma być bardziej miarowy. Człowiek, który wygrał Grand Prix Węgier 2021, z łatwością wyznacza granicę, której nie można przekroczyć. „Dopóki nie dojdzie do kolizji dwóch samochodów, nie powinno być żadnej kary. Kara staje się uzasadniona w momencie wystąpienia kolizji lub korkociągu. Nigdy nie widziałem kary w przypadku braku kontaktu. Zobaczymy, jak to będzie wyglądać w przyszłości. »

Zdaniem Normana pozasportowe ofensywy wywołane tym przekazaniem broni są również bardzo uzasadnione. „To normalne, że Red Bull i Mercedes tak bardzo wybiegają z toru, aby zdobyć punkty. Jeden lub dwa punkty mogą zadecydować o zwycięstwie na koniec mistrzostw. Całkowicie to rozumiem. Jako kierowca wolę, żeby było szczerze, szorstko, ale prościej, bez tych wszystkich dyskusji. To normalne, że przy różnicy zaledwie 14 punktów na tym etapie sezonu pojawiają się takie skargi. »

(Komentarze zebrane przez Juliena Billiotte w Losail)

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)