Gasly, pilot na wietrze, ale ostrożny w obliczu szkwałów Baku

Francuz wyjaśnia, jak sobie radzić z podmuchymi wiatru, które często nękają szlak azerbejdżański. 

opublikowany 03/06/2021 à 17:16

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Gasly, pilot na wietrze, ale ostrożny w obliczu szkwałów Baku

Daniel Ricciardo wyraźnie zachwycony nową magiczną sztuczką Pierre'a Gasly'ego / © DPPI

Na brzegach Morza Czarnego i pomiędzy zabytkowymi budynkami, gdzie wije się miejski obwód Baku, wiatr jest z podmuchem wiatru. Dochował także wierności nominacji w najbliższy czwartek podczas tradycyjnego dnia mediów i powinien ożywić swój powrót w niedzielę na Grand Prix Azerbejdżanu. 

Przekroczony w dobrze wentylowanym padoku Baku, Pierre Gasly wyjaśnił nam specyfikę pilotowania przy silnym wietrze. 

« Będzie to trudne dla wszystkich, ponieważ bardzo utrudnia to kontrolowanie samochodów– powiedział biegacz Alfa Tauryń. Już spacerując po torze zdajemy sobie sprawę, że w niektórych miejscach wieje naprawdę mocno, szczególnie pomiędzy budynkami. Myślę o odcinku pomiędzy zakrętami 3 i 4 lub przy wyjeździe z 13. 

Tak było już dwa lata temu. Są korytarze, w których trzeba zachować ostrożność. Jeśli przy pierwszym hamowaniu dojedziesz z prędkością o 15 km/h większą, będzie to duża różnica. 

Biorąc pod uwagę obciążenie aerodynamiczne, jakie mamy, jest to niesamowite. Może to nam przynieść korzyści lub spowodować, że wiele stracimy. Chociaż możesz brać wskazówki dotyczące równowagi i punktu hamowania, mogą one całkowicie zmienić się w ciągu okrążenia, w zależności od obecności lub braku podmuchu wiatru. ". 

Po dobrym występie w Księstwie (6. miejsce) Gasly ma nadzieję utrzymać tę samą dynamikę w wyścigu, który może wiązać się z nieco szalonymi scenariuszami, jak pokazały edycje w 2017 i 2018 roku. 

« Podejście jest takie samo jak zwykle, ale wiemy, że nagroda może być wyższa– przyznał Norman. Tutaj wyścig jest o wiele ważniejszy niż kwalifikacje, ponieważ naprawdę można wyprzedzać. No cóż, zawsze lepiej zacząć od przodu, ale stan umysłu jest inny niż ten, który obowiązuje w Monako ". 

Aby to zrobić, będziemy musieli sprawdzić, czy silnik Hondy oddycha równie dobrze, jak jego odpowiednik. Mercedes, wyznaczone miejsce odniesienia, na niekończących się bulwarach Baku otwartych na cztery wiatry. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz