Zamrożenie silnika 2022: w kierunku dżentelmeńskiej zgody w przypadku rozbieżności?

Christian Horner potwierdza, że ​​producenci silników osiągnęli porozumienie w sprawie ponownego zrównoważenia osiągów, jeśli po zastosowaniu przepisów zostaną stwierdzone znaczące różnice zamrażać.

 

opublikowany 16/02/2021 à 18:04

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Zamrożenie silnika 2022: w kierunku dżentelmeńskiej zgody w przypadku rozbieżności?

Po otrzymaniu masła, czerwony Byk czy on też będzie miał pieniądze na masło?

Zapewniony przez jednomyślne przyjęcie zamrożenia osiągów silników na początku 2022 r, austriackiej grupie udało się natychmiast sformalizować utworzenie Dział Red Bull Powertrains w Milton Keynes (Wielka Brytania) przeznaczony do obsługi układu napędowego Hondy po wycofaniu się japońskiego producenta z końca 2021 roku. 

Zwycięstwo nie było jednak pełne Red Bulla, który także agitował na rzecz wdrożenia mechanizmów konwergencji, aby na 3 sezony nie zamrażać nadmiernie znaczących różnic mocy. Umowa o zamrożeniu nie przewiduje jednak takich ustaleń. Oficjalnie w każdym razie… 

Podczas małej wirtualnej konferencji z prasą brytyjską w tym nasi koledzy z Fani wyścigów, Christian Horner w rzeczywistości ujawnił istnienie nieformalnego porozumienia między producentami silników w celu zrównoważenia sił zaangażowanych w przypadku, gdy jedna z hybryd V6 z turbodoładowaniem jest naprawdę opóźniona. 

« W regulaminie nie ma wyraźnej wzmianki, ale producenci mogą zgłosić to FIA w celu interwencji, jeśli sytuacja tego wymaga. „, powiedział szef zespołu Red Bull Racing. 

Horner przyznaje, że sytuacja „ nie jest rozwiązaniem idealnym, ale zapewnia FIA narzędzia potrzebne do zjednoczenia odpowiednich stron przy wspólnym stole ".

Brytyjski menedżer określił również, że Honda będzie nadal rozwijać swój silnik aż do jego odejścia 31 grudnia 2021 r., a ostatecznym celem będzie dostosowanie wyposażenia do paliwa E10, które będzie stosowane w 2022 r.

Red Bull ma nadzieję odzyskać możliwie najbardziej zaawansowany materiał pędny tuż przed wprowadzeniem zamrożenia silnika na początku przyszłego roku. Czy będzie na poziomie nowej wersji bloków Renault, Mercedesi Ferrari ? Sławny dżentelmeńska zgoda, który nie ma podstawy prawnej, czy oprze się sile partykularnych interesów?

Historia najnowsza jest szczególnie bogata w lekcje w tej dziedzinie. Będziemy pamiętać, że podczas GP Australii 2018 Ferrari znalazło się pod ostrzałem za kłusownictwo na Laurenta Mekiesa, który zajmował potencjalnie wrażliwe stanowisko techniczne w FIA. 

Większość rywali Scuderii uważała, że ​​Maranello złamało pakt zawarty po rekrutacji przez Renault Marcina Budkowskiego, także z szeregów federalnych.

Co ciekawe, Toto Wolff nie dołączył do tłumu oburzonych ludzi. „ Nie pamiętam, żebym widział na sali jakichś panów, kiedy omawialiśmy ten temat. », wypalił szef Mercedesa, najwyraźniej nie oszukany.

To pokazuje wartość tych nieformalnych porozumień w Formuła 1... 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz