Zamrożenie silnika: Renault stawia swoje warunki

Losange nie sprzeciwia się zasadzie nadzorowania rozwoju silników odrzutowych, ale jej realizacja musi przebiegać zgodnie z spójnym harmonogramem.

opublikowany 28/11/2020 à 14:06

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Zamrożenie silnika: Renault stawia swoje warunki

Później Zwrot Ferrari w kwestii zamrożenia silnika w 2022 roku, czekaliśmy, aby poznać położenie Renault w sprawie wprowadzenia ograniczeń rozwojowych w zakresie hybrydowych układów napędowych. 

Przypomnij sobie czerwony Byk, która pod koniec 2021 r. pozostanie bez partnera silnikowego, prowadzi kampanię na rzecz zamrożenia silników w tym dniu, ponieważ austriacka grupa chce w dalszym ciągu korzystać z kolejnego silnika Hondy bez konieczności podejmowania ogromnych inwestycji w celu jego późniejszej regularnej aktualizacji.

Kilka tygodni temu Cyril Abiteboul powiedział nam, co myśli na ten temat, a stanowisko głównego zespołu Renault wydawało się co najmniej zdecydowane.  

« Jesteśmy przeciwni zmianom w przepisach, wyjaśnił nam człowiek, który jest także dyrektorem generalnym Renault Sport Racing. Teksty są jasne i ponieśliśmy w tym zakresie znaczne wydatki.

Nie ma nic gorszego ekonomicznie niż zmiana zasad i co roku robienie nowych piłek, szczególnie od strony silnika. Każda mała zmiana oznacza dziesiątki milionów. Jest to całkowicie niedopuszczalne, biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą. Musimy szanować ludzi, którzy są wierni Formuła 1 ".

Podsumowując, Renault nie widziało powodu, dla którego reguły gry miałyby zostać nagle wywrócone do góry nogami, ponieważ jego najlepszy wróg Red Bull znalazł się w delikatnej sytuacji.

Ferrari w odróżnieniu od tego, początkowo był ustawiony w tej samej pozycji Mercedes, który nie widział nic złego w zamrożeniu wydajności silnika. Prawdopodobnie dlatego, że ster strumieniowy jest niekwestionowanym wzorcem w tej dziedzinie. Filantropia w F1 to często nic innego jak miraż. 

Jednak jak ujawnił w piątek Mattia Binotto, Scuderia zmieniła zdanie. Maranello jest obecnie gotowe zgodzić się na ramy rozwoju silników na rok 2022, pod warunkiem, że następna generacja śmigieł zostanie przesunięta o rok, na rok 2025, oraz że zbieżność osiągów silników nastąpi w momencie, gdy zamrażać wchodzi w życie. 

Ferrari planuje wprowadzić nową jednostkę hybrydową w przyszłym roku i ma nadzieję nadrobić opóźnienie zaobserwowane w tym sezonie przed wprowadzeniem zamrożenia silnika w 2022 roku. 

  • W stronę równowagi wydajności oprócz żelu?

Renault ma inny harmonogram, ponieważ francuski producent skupił swoje wysiłki na sezonie 2022, nawet jeśli oznacza to brak opracowania nowego silnika w 2021 r. Dlatego jest nie do pomyślenia, aby Losange rozważał ograniczenia przed rozpoczęciem kampanii na rok 2022, który ucieleśnia wszystkie jego nadzieje. 

« Uważamy, że mądrze jest zamrozić silnik z trzyletnim wyprzedzeniem, a więc w odpowiednim czasie (w latach 2017-18, kiedy mówiono o nowej architekturze od 2021 r., przyp. red.), byliśmy zwolennikami takiego mechanizmu– skomentował Marcin Budkowski, dyrektor wykonawczy dsEnstone (Wielka Brytania), jako preambuła. 

Co ciekawe, Honda była przeciwna ograniczaniu godzin pracy hamowni i wprowadzeniu zamrożenia silnika. Red Bull głosował w tym kierunku w różnych izbach rządu F1. Ale dzisiaj w pełni popierają tę koncepcję zamrażać. Ciekawy. 

Nie jesteśmy temu przeciwni, o ile harmonogram ma sens. Obecne rozporządzenie przewiduje główne ograniczenia od 2023 r., ponieważ nowe silniki planowane są na 2026 r. 

Teraz mówimy o przesunięciu o rok nowych przepisów dotyczących silników. Może to okazać się mądre dla F1, pod warunkiem, że znajdziesz odpowiednią formułę. W takim przypadku musielibyśmy rozważyć zamrożenie w 2022 r. Czy będzie to połowa 2022 r., czy koniec 2022 r.? Debata jest otwarta. 

Z drugiej strony nie możemy powiedzieć, że w 2021 roku odmrozimy silniki, bo jest już za późno. Jesteśmy zaangażowani w program, który odpowiada określonemu cyklowi rozwoju. Zainwestowaliśmy czas i pieniądze w ten projekt oraz w nową specyfikację silnika. Jesteśmy otwarci na pomysł kompromisu, ale wciąż musi on mieć sens ". 

Binotto wspomniał także w piątek o dyskusjach wokół urządzenia ujednolicającego osiągi silnika, towarzyszącego wprowadzeniu żelu silnikowego, poprzez ingerencję np. w poziom przepływu benzyny, obecnie ograniczony do 100 kg/h. 

Były szef FIA Budkowski ostrzega przed czymś, co mogłoby szybko przypominać Równowagę Osiągów na poziomie silnika, ponieważ uważa, że ​​organowi regulacyjnemu byłoby bardzo skomplikowane porównywanie różnych paliw pędnych i kompensowanie ewentualnie zaobserwowanych różnic w mocy. 

Gdybyśmy rzeczywiście mogli uniknąć budowy nowej gazowni... 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz