Zarządzanie oponami, rekord i zwycięstwo: Hamilton nietykalny w Katalonii

Autor samotnej jazdy na czele Grand Prix Hiszpanii Lewis Hamilton wyraża uznanie dla strategii oponiarskiej Mercedesa po niepowodzeniach w wyścigach na Silverstone.

opublikowany 16/08/2020 à 17:48

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Zarządzanie oponami, rekord i zwycięstwo: Hamilton nietykalny w Katalonii

Zapomniałem o dwóch ostatnich Grand Prix i trudnym zarządzaniu oponami, pomimo sukcesów w Grand Prix Wielkiej Brytanii. Tym razem, w katalońskim upale, Lewis Hamilton et Mercedes nie zostały spowolnione przez opony Pirelli.

Startując z pole position i autor królewskiego lotu, Hamilton zapewnił sobie margines bezpieczeństwa Max Verstappen (czerwony Byk), podkręcając tempo w drugiej części wyścigu już po pierwszej wymianie opon.

Na średnich oponach Brytyjczyk sam prowadził wyścig, nie wahając się kwestionować potencjalnej zmiany opon na miękkie pod koniec wyścigu w celu utrzymania żółtej ściany bocznej, która sprawdziła się na torze w Barcelonie.

„To była prawdziwa niespodzianka, ponieważ mieliśmy problem z oponami, wspomina mistrz świata. Zarządzanie było bardzo, bardzo dobre. Ostatecznie to zrozumienie tego, co wydarzyło się w zeszłym tygodniu i co przyniosło nam ten weekend, pozwoliło nam zrobić to, co zrobiliśmy dzisiaj.

To coś, czego uczyłem się przed wyścigiem, aby zrozumieć, jakich opon będziemy używać i jaką strategię wybrać. Zdałem sobie sprawę, że mogę sprawić, że opony wytrzymają dłużej, niż się spodziewałem.

Potencjalnie chciałem nawet pojechać na jeden przystanek, ale myślę, że strategia, którą mieliśmy, była dobra. Ostatecznie nie było potrzeby ryzykować i używać miękkiej opony. »

Na mecie rachunek dla konkurencji jest wysoki, ponieważ Verstappen kończy wyścig ze stratą ponad 24 cali. Otchłań, inny świat, trochę jak doznanie zwycięzcy dnia. „ Byłem w oszołomieniu, podkreśla Hamilton. Poczułem się naprawdę dobrze. Nawet nie wiedziałem, że to już ostatnie okrążenie. Byłem gotowy, aby kontynuować.

[Był] tylko jeden dziwny moment, kiedy na wyjściu z zakrętu 2 pojawił się element aerodynamiczny (kawałek jednomiejscowy de Romain Grosjean, przyp. red.) co było tuż przy mojej przedniej oponie.

Poza tym był to niesamowity wysiłek ze strony zespołu, dla nas szok, ponieważ nie spodziewaliśmy się takich osiągów po oponach. »

Zwycięstwo, 88. w jego karierze, które stanowi jednocześnie 156. podium dla Brytyjczyka od debiutu, nowy rekord kierowcy Mercedesa, który tym samym przekracza Michael Schumacher. „Naprawdę nie wiem, co powiedzieć na ten temat, – komentuje nieco poruszony Brytyjczyk.

To dziwne, że wszyscy tutaj dorastaliśmy, obserwując Michaela i marząc o byciu tam. To, co się dzieje, przekracza moje oczekiwania jako dziecko. Jestem wdzięczny za szansę, którą dostałem każdego dnia. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Hiszpanii, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Katalonii, w numerze AUTO 2274tygodniowo, dostępny od jutra wieczorem w wersji cyfrowej i od tej środy w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)