Nigdy w ciągu 26 lat istnienia tor Albert Park zlokalizowany w Melbourne (Australia) nie przeszedł takiej transformacji. Aby zwiększyć prędkość przejazdu samochodów, poszerzono siedem zakrętów, natomiast sekwencję zakrętów 9 i 10 po prostu usunięto, aby uzyskać długą fazę przy pełnym obciążeniu.
Dzięki usunięciu zakrętów 9 i 10 oraz poszerzeniu zakrętów 1, 6 i 13 samochody osiągną niespotykane dotąd na Antypodach średnie prędkości. Ściana zakrętu nr 5 również została przesunięta bliżej toru. Zakręt 6 został poszerzony o 7,5 metra, co zwiększy prędkość przejazdu o 70 km/h, ze 149 do 219 km/h według przewidywań organizatorów. Jakby tego było mało, Kierownictwo Wyścigu zdecydowało się wdrożyć nie jedną, nie dwie, nie trzy, a cztery strefy aktywacji DRS!
Pierwszy będzie na prostej startu/mety. Drugi nastąpi po pierwszym hamowaniu. Dla tych dwóch stref linia detekcji DRS, która służy do sprawdzenia, czy kierowca zbliżył się w ciągu jednej sekundy do poprzedniego zawodnika, zlokalizowana jest podczas hamowania przed zakrętem 13.
Trzecia strefa DRS jest dodawana przy pełnym obciążeniu pomiędzy zakrętami 8 i 9. Poprzednio zakręt 13, zakręt 11 (patrz mapa poniżej) został poszerzony przez organizatorów Grand Prix Australii, aby kierowcy mieli większe możliwości wyprzedzania pod koniec zakrętu 4e Strefa DRS toru. Wszystkie te zmiany mogą w tym roku skrócić czasy okrążeń o kilka sekund.
« Zmiany te oznaczają szybszy wyścig i mnóstwo nowych możliwości walki dla kierowców », rozpoznał Andrew Westacott, szef Grand Prix Australii, w momencie rozpoczęcia prac w kwietniu 2021 roku.
« LDni wyścigów będą dla wszystkich bardziej ekscytujące. Tego wszyscy chcemy i myślę, że te zmiany idą w tym kierunku », poprzedzała ówczesne miejsce wydarzenia Daniel Ricciardo (McLaren).
Obwód odnowiony
Pracom tym towarzyszy także odnowienie nawierzchni na większości toru o długości 5,303 km. Jedynym producentem F1, Pirelli, przewidział wyzwania, jakie pojawią się na Antypodach, wysyłając na miejsce trzy rodzaje opon: C2 (twarda, biała ściana boczna), C3 (średnia, żółta ściana boczna) i C5 (miękka, czerwona ściana boczna).
Różnica między gumą średnią a miękką jest nienormalnie duża. W 2019 roku korzystano z wersji C2, C3 i C4. „Nowy asfalt powinien być w miarę gładki, wyjaśnia Mario Isola, dyrektor ds. konkurencji w Pirelli. Oznacza to, że oczekuje się, że tor będzie oferował bardzo niski poziom przyczepności podczas piątkowych wolnych treningów, a w weekend spodziewane są intensywne prace i wyjątkowo śliska nawierzchnia w przypadku deszczu. »
Czy te wszystkie zmiany umożliwią obejrzenie spektaklu na torze, na którym w 2017 roku doszło do zaledwie dwóch wyprzedzeń, a w 2018 pięciu? Do zobaczenia w niedzielę o 7:00 czasu francuskiego, aby uzyskać odpowiedź.
Okrążenie nowego toru z samochodem bezpieczeństwa:
Świeży asfalt, nowy układ 👀
Świetnie wyglądasz, Albercie Park 👌#AusGP # F1 pic.twitter.com/S06rXhg4YE
- Formula 1 (@F1) 7 kwietnia 2022 r.
CZYTAJ TAKŻE > Program Grand Prix Australii
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)