Grosjean nie jest podekscytowany oponami Pirelli na rok 2020

Francuz, delikatnie mówiąc, zachował się wymijająco, wypowiadając się na temat opon, które mają być używane w F1 w przyszłym roku. 

opublikowany 03/12/2019 à 17:00

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Grosjean nie jest podekscytowany oponami Pirelli na rok 2020

Od tego czasu minęły już tygodnie wątpliwości dotyczą opon Pirelli 2020

Przede wszystkim pamiętajmy, że plan działania włoskiego producenta uległ zmianie w środku sezonu, po niezadowoleniu na GP Austrii dotyczącym opon na sezon 2019, co nie ułatwiło zadania mediolańskiemu producentowi. 

Na początku października dodano dodatkową prywatną sesję testową, zanim wszystkie zespoły mogły przetestować koperty na rok 2020 podczas wolnych treningów przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Werdykt w sprawie Austin nie był rozstrzygający, a niektórzy nawet nawoływali do zatrzymania opon na rok 2019. 

Mario Isola, menadżer ds. sportów motorowych w Pirelli, wyjaśnił następnie, że temperatury panujące w Teksasie były zbyt niskie, aby uzyskać realne wyobrażenie o potencjale jego nowych produktów. Ponadto zespoły, zajęte weekendem zawodów, nie zoptymalizowały ustawień dla nowych opon. 

Biegi w Abu Zabi mają zatem szczególne znaczenie. Wieczorem pierwszego dnia testów, tylko jeden posiadacz 2019, Romain Grosjean, mówił prasie o oponach na rok 2020. A jego komentarze nie napawają optymizmem. 

« Znamy osiągi naszego samochodu, ale i tak nie byliśmy w nastroju, aby gonić czas– powiedział pilot Haas, autor po raz piąty, ze stratą ponad 5’2 punkt odniesienia ustanowiony przez Valtteriego Bottasa

Byliśmy tam częściej, aby porównać opony na lata 2019 i 2020 oraz zobaczyć, jakie są mocne i słabe strony nowych mieszanek. Skupiliśmy się na tym, dostosowując ustawienia. Istnieją różnice między tymi dwiema architekturami ". 

Wprowadzony ponownie na rynek, aby sprawdzić, czy opony na rok 2020 są lepsze, czy mniej wydajne od swoich poprzedników, Francuz nie był daleko od wtrącenia się, po czym powiedział trochę więcej.   

« Oni są różni, odparł. Są lekcje pozytywne i negatywne. Są duże zmiany. Musimy przestudiować dane. Degradacja była lepsza w przypadku niektórych związków. Pomaga także obniżenie ciśnienia. Ale to też nie jest sen.

Jeśli zapytacie mnie czy jestem zachwycony nowymi oponami, czy rozwiążą problemy degradacji po kolejnym samochodzie, to powiem prawdę: nie, nie wyeliminuje to całkowicie problemu ". 

Grosjean wyjaśnił, że nie zauważył różnicy między swoimi uczuciami w Austin i Abu Zabii to podczas gdy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest naturalnie cieplej, a jego Haas został odpowiednio przygotowany. Czy zatem powinniśmy przejść na opony z 2020 r., czy zachować gumy z 2019 r.? 

« Jest za wcześnie, aby o tym mówić, ale nie powinno być żadnej dyskusji.– odpowiedział Grosjean. Dziś nie wiem i powiedziałbym, że to zależy od obwodu. Po roku rozwoju bez cienia wątpliwości powinieneś chcieć sięgnąć po koperty na rok 2020 ". 

Testy Pirelli zakończą się w środę. Następnie zespoły mogłyby przeprowadzić głosowanie w celu podjęcia decyzji pomiędzy oponami na sezon 2019 a 2020, chyba że FIA ​​narzuci decyzję ze względów bezpieczeństwa. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz