Grosjean w Q3: „Znowu znalazłem wydajność”

Francuz nie jest szczególnie zadowolony ze swojego miejsca w Q3, ponieważ w przeciwieństwie do swojego kolegi z zespołu Kevina Magnussena nie będzie mógł wybrać miękkich opon na niedzielnym starcie o GP Chin.
 

opublikowany 14/04/2018 à 14:41

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Grosjean w Q3: „Znowu znalazłem wydajność”

Romain Grosjean (Haas) znalazł się w pierwszej dziesiątce po trudnym Grand Prix Bahrajnu (10. raz). Francuz wystartuje z dziewiątego rzędu, dwie pozycje przed swoim kolegą z drużyny Kevin Magnussen.

Wynik ten zapewne zadowoli 31-letniego pilota, który często się trzyma „uczucie za kierownicą, którego (on) nie miał od jakiegoś czasu”. „Te doznania pozwoliły mi poczuć się w pełni i komfortowo. Znowu znalazłem wydajność”– zapewnia.

Przed kwalifikacjami jego dzień upłynął pod znakiem pożaru tylnej osi jego Haasa. „Zmieniliśmy całe tylne zawieszenie, które zapaliło się podczas trzeciego treningu wolnego. Zespół wykonał fenomenalną robotę. W rzeczywistości tylne hamulce pozostały aktywne podczas mojego okrążenia wyjazdowego i zapalił się. »

Następnie dopuścił się Romain Grosjean „Mały błąd w prowadzeniu na okrążeniu Q3. Zamierzaliśmy przejść z Q2 do Q3 na miękkich oponach. Nie mieliśmy na to odwagi, co było zrozumiałe po wolnych treningach. (zakończył się w drugiej połowie tabeli). "

Jednak ten dziewiąty czas nie jest najlepszym rozwiązaniem dla wyścigu (start o 8:XNUMX czasu francuskiego w niedzielę). « Korzystniej byłoby wystartować pomiędzy 11. a 13. pozycją na siatce (i dlatego zatrzymać się w Q2). Od 11. do 20. pozycji wszyscy wybiorą wersję miękką lub średnią, ponieważ ultramiękką, nikt nie chce jej dotykać. Jest niewiele szybszy od przetargu. Poza tym byłem szybszy w Q3 na miękkich oponach w porównaniu do Ultra Soft. »

„Dodatkowo, ultra miękki wytrzymuje tylko dziesięć rund, a potem jest martwy. » Romain Grosjean nie ma zatem tak naprawdę przewagi w porównaniu ze swoim zespołem, ponieważ Kevin Magnussen będzie miał wybór w sprawie strategii dotyczącej opon, podczas gdy Francuzi rozpoczną od opon ultra miękkich, zużytych w Q2.

0 Zobacz komentarze)