Poradnik F1 2022 – Regulamin techniczny: Powiew świeżego powietrza?

Mniej restrykcyjna, niż początkowo się obawiano i bardzo skupiona na aerodynamice, nowa karta techniczna ma przede wszystkim na celu uwolnienie jednomiejscowych turbulencji, które uniemożliwiały im podążanie za sobą. Rzucenie światła z François-Xavierem Demaisonem, dyrektorem technicznym Williamsa, na przepisy dotyczące odnowienia, usiane dobrymi intencjami… i wieloma pytaniami.

opublikowany 25/02/2022 à 15:00

Jeana-Michela Desnouesa

0 Zobacz komentarze)

Poradnik F1 2022 – Regulamin techniczny: Powiew świeżego powietrza?

Dzięki skomplikowanym statecznikom i innym deflektorom bocznym poprawiającym właściwości aerodynamiczne, samochody przecinały powietrze. Jedynym problemem było to, że brudzili także samochody, które za nimi podążały. Ten ostatni pod wpływem tych turbulencji może stracić nawet 50% poparcia; co nie ułatwiało ani wyprzedzania, ani dużych walk. To właśnie ta obserwacja, nieubłagana i matematyczna, skłoniła Rossa Brawna, dyrektora technicznego i sportowego F1, aby utworzyć grupę roboczą składającą się z Pata Symondsa (menedżera technicznego FOM), Jasona Somerville'a (menedżera ds. aerodynamiki FOM, następnie FIA) i Nikolasa Tombazisa (menedżera FOM). jednomiejscowy FIA), inżynierów, którzy cieszyli się czasami świetności tej dyscypliny, zanim stanęli po stronie ustawodawcy. Ich misja była prosta: ograniczyć zjawisko fizyczne uniemożliwiające jakąkolwiek walkę w zwarciu. Wyniki ich badań zostały zaprezentowane podczas GP Stanów Zjednoczonych w 2019 r. w Austin i miały zostać wprowadzone po raz pierwszy w 2021 r. i w kilku słowach dotyczyły efektu podłoża, który zakotwicza samochód na torze. Oprócz uproszczenia ogólnej konstrukcji i płetw lub usunięcia bocznych deflektorów, nowe przepisy przewidywały zatem instalację nowych dyfuzorów pod pojazdami jednomiejscowymi, aby lepiej skierować

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)