Haas z dwoma rozwiązaniami aerodynamicznymi w Niemczech

Kevin Magnussen skorzysta z nowego pakietu, a Romain Grosjean pojedzie z elementami Grand Prix Australii. 

opublikowany 22/07/2019 à 12:28

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Haas z dwoma rozwiązaniami aerodynamicznymi w Niemczech

Haas nie chce tego uznać, ale amerykański zespół nie wie już, w którą stronę się zwrócić. Oprócz słabych wyników swoich kierowców (podwójna emerytura w Wielkiej Brytanii), zespół boryka się z problemami aerodynamiki. W Niemczech (26-28 lipca) Romain Grosjean et Kevin Magnussen będzie miał dwa różne pakiety.

 

Francuz w dalszym ciągu będzie jeździł na elementach pochodzących z otwarcia sezonu 2019 w Australii, natomiast wszystkie nowe części dotrą na jednomiejscowy od Duńczyka. „Nie byliśmy pewni, czy rozwój sprowadził do Barcelony (Hiszpania) była lepsza niż wersja pierwotna, komentuje Günther Steiner, szef zespołu Haas.

Jak wiecie, w Anglii nie zebraliśmy zbyt wielu danych. Dlatego utrzymujemy tę strategię na Hockenheim, który jest innym torem niż Silverstone, na którym panują inne i znacznie wyższe temperatury. » 

Celem jest ocena przydatności tych dwóch pakietów i wybór najbardziej efektywnego rozwiązania na koniec sezonu. „Z punktu widzenia tuningu nie jest to duży problem– zapewnia Włoch. Każdy pilot ma dedykowany zespół inżynierów. Pracy dodaje zbieranie i porównywanie danych przez zespół w fabryce. »

Dlatego Romain Grosjean dobrze zna swój sprzęt. „Kiedy mieliśmy ewolucję w Katalonii, nie czułem się komfortowo z tylną osią, szczególnie w zakrętach przy średniej i dużej prędkości– wyjaśnia Francuz. Od tego czasu odczucia nie uległy poprawie, natomiast w przypadku pakietu Melbourne samochód zareagował lepiej. » 

A szkoda, jeśli ten pakiet wiosenny nie jest idealny. „Ma mniejszą siłę docisku, ale ma lepszą stabilność. » Ostatecznym celem Haasa jest lepsze wykorzystanie opon Pirelli. „To najlepsza poprawa, jaką możemy w tej chwili wprowadzić”. podsumowuje Günther Steiner. 

Haas pozostaje na dziewiątym i przedostatnim miejscu w klasyfikacji konstruktorów i nie zdobył ani jednego punktu od majowego Monako, tj. cztery kolejne wyścigi poza pierwszą dziesiątką. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)