Wreszcie powrót Haasa do punktów podczas Grand Prix Azerbejdżanu?

Po zerowej liczbie punktów w Księstwie Haas liczy na liczne możliwości, jakie stwarza trasa Grand Prix Azerbejdżanu, aby odzyskać punkty i położyć kres suszy, która trwała od 3 wyścigów.

opublikowany 08/06/2022 à 12:38

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Wreszcie powrót Haasa do punktów podczas Grand Prix Azerbejdżanu?

Mick Schumacher będzie musiał mieć bezbłędny weekend po wielkiej kraksie w Monako. © ANTONIN VINCENT / DPPI

Po podwójna emerytura w Monako, wypadek dla Mick Schumacher i problemy mechaniczne Kevin Magnussen, Haas musi podnieść głowę w Baku. Podczas Grand Prix Azerbejdżanu amerykański zespół zamierza zakończyć serię trzech finiszów poza punktami. Sezon rozpoczął się dobrze dla gangu Günthera Steinera, który zdobył 15 punktów Kevina Magnussena w 4 Grand Prix, czyli o 15 więcej niż w całym sezonie 2021 Haasa…

Zespół zajmujący 22. pozycję w klasyfikacji producentów, dysponujący swoim VF-8, ma nadzieję wykorzystać bardzo długą prostą i system DRS do przeprowadzenia licznych wyprzedzań. „ Wiemy, że DRS w tym roku nie jest tak mocny jak poprzednio, ale jestem pewien, że dzięki samochodom, które będą w stanie ściślej podążać za sobą, będziemy w stanie dojechać lub pozostać bliżej samochodu z przodu w ostatniej części wyścigu. utwór. Może więc nie będziemy już potrzebować DRS do wyprzedzania przed pierwszym zakrętem " analizować Micka Schumachera.

W tym roku Haas odzyskał konkurencyjność, a Kevin Magnussen będzie próbował pobić swój najlepszy wynik w Azerbejdżanie uzyskany w 2017 roku, zajmując 7. miejsce. „ Mam nadzieję, że będzie dobrze na długich prostych, podkreśla Duńczyk. Mamy dobry silnik Ferrari, więc nie przewiduję żadnych problemów. To tor skupiający się na mocy, ze wszystkimi długimi prostymi. »

Cel: brak szkód dla Haasa

Na krętej części trasy po starym mieście Baku może dojść do licznych błędów i wypadków. „ W Baku zawsze jest dużo akcji, istnieje duże ryzyko jazdy na nartach i żółtych flag, samochodów bezpieczeństwa itp. Historycznie było wiele samochodów bezpieczeństwa i czerwonych flag. Zawsze wydaje się, że w Baku jest więcej możliwości niż podczas normalnego wyścigu », wyjaśnia Kevin Magnussen.

Ponieważ Grand Prix Kanady zbliża się 19 czerwca, celem dwóch kierowców Haasa będzie także doprowadzenie swoich samochodów do dobrego stanu po zakończeniu zawodów w Azerbejdżanie. „ Wyzwania polegają na tym, że podróżujesz z jednego kontynentu na drugi, to długa podróż, a zespół bardzo ciężko pracuje, aby zrobić wszystko, wyjaśnia Günther Steiner, główny zespół zapytał o układ kalendarza na 2022 rok. To wyzwanie, ponieważ oni (mechanicy, inżynierowie, kierowcy itp.) mają tylko kilka dni na przygotowanie się i wyjazd do następnego wyścigu. Jeśli masz uszkodzony samochód, staje się to trudniejsze, więc mamy nadzieję, że w Baku nie będzie żadnych uszkodzeń. » Uwaga skierowana w jeszcze większym stopniu do młodego niemieckiego kierowcy, który przeżył skomplikowany wyścig w Monako z motocyklem jednomiejscowy rozbity na pół, a koszty naprawy szacuje się na ponad milion dolarów. 

CZYTAJ TAKŻE >  Ostatnie ostrzeżenie dla Schumachera w Monako

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz