Haas „nie ma pojęcia” o swoich słabych wynikach w wyścigu w Austrii

Pomimo zachęcających kwalifikacji zespołowi Haas F1 Team nie udało się osiągnąć dobrych wyników w wyścigu w Austrii, kończąc wyścig z dala od punktów. Sytuacja, która dla klanu amerykańskiego wciąż pozostaje tajemnicza.

opublikowany 02/07/2019 à 10:34

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Haas „nie ma pojęcia” o swoich słabych wynikach w wyścigu w Austrii

Piąty raz w kwalifikacjach Kevin Magnussen mógł się uśmiechnąć pomimo kary pięciu miejsc za zmianę skrzyni biegów Haas VF19.

Duńczyk przyznał jednak, że nie „wiesz, skąd wzięła się ta sztuczka” i wziąłem go, kiedy się pojawił. Kierownictwo amerykańskiego zespołu zachowało jednak ostrożność, jeśli chodzi o możliwość powtórzenia tych wyników w wyścigu. Życzę powodzenia oddziałom Günthera Steinera.

Następnego dnia Grand Prix Austrii okazało się znacznie bardziej skomplikowane dla samochodów jednomiejscowych. Romain Grosjean i Kevina Magnussena. Na mecie na miejscach 16 i 19 obaj kierowcy nigdy nie znaleźli właściwej formuły, walcząc niemal bez przerwy z przyczepnością.

„Bardzo trudno jest zrozumieć, jak ewoluuje przyczepność i jak możemy sprawić, że samochód będzie szybszy– przyznaje Grosjean. Na pierwszych okrążeniach nie miałem przyczepności, a potem w ogóle nie miałem tempa w wyścigu.

Popołudnie było bardzo trudne, bez dobrej równowagi, walczyłem tak mocno, jak tylko mogłem. Jesteśmy w bardzo trudnej sytuacji. Popracujemy, dowiemy się co jest nie tak, może to zająć trochę czasu.

Jestem pewien, że nasi ludzie mają zasoby, aby zapanować nad naszymi problemami. Oczywiście jest coś, z czym nie radzimy sobie zbyt dobrze. »

Stajnia Haas od początku sezonu boryka się z problemami w użytkowaniu opon Pirelli, a amerykański zespół należy do tych, którzy chcą potencjalnego powrotu do kopert z 2018 roku.

Dla Günthera Steinera, szefa zespołu, różnica między wynikami w kwalifikacjach i wyścigu pozostaje tajemnicą. „Po kwalifikacjach na piątej pozycji i takim wyścigu nie mogę powiedzieć nic poza tym, że jest to rozczarowanie.

Będziemy nadal pracować, próbując lepiej zrozumieć, dlaczego takie osiągi mają miejsce pomiędzy kwalifikacjami a wyścigiem. Po prostu nie rozumiemy, w tej chwili nie mamy pojęcia. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Austrii, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Spielbergu, w numerze 2223 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej a od jutra w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024