Haas: W tym sezonie więcej zawodników w środku pola

Guenther Steiner uważa, że ​​walka tocząca się za trzema dużymi samochodami w mistrzostwach zyskała na intensywności. 

opublikowany 11/04/2019 à 07:27

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Haas: W tym sezonie więcej zawodników w środku pola

Zważywszy, że F1 wyruszył do Państwa Środka, aby uczcić tysięczne Grand Prix w swojej bogatej historii, walkę o honorowe miejsca za trio Mercedes-Ferrari-czerwony Byk zapowiada się intensywniej niż kiedykolwiek. 

W sercu tej walki Haas ma nadzieję osiągnąć lepszy wynik niż 5. miejsce uzyskane w zeszłym roku w rankingu Producentów i dąży do honorowego tytułu „najlepszego z pozostałych”, który obecnie zajmuje Alfa Romeo dzięki konsekwencji Kimiego Räikkönena. 

Wydawało się, że amerykański zespół ma najszybszy samochód na środku stawki w Australii, ale jego główny zespół przyznaje, że w Bahrajnie zgubił się, jeśli chodzi o zarządzanie oponami. Pomimo bardzo dobrego występu w kwalifikacjach, gdzie Kevin Magnussen et Romain Grosjean zajmując 6. i 8. miejsce, Haas opuścił Bliski Wschód z pustymi rękami. 

« Straciliśmy tempo w wyścigu w Sakhir, zwierzył się Steiner z padoku w Szanghaju. Przeanalizowaliśmy problem podczas testów po Grand Prix i zdaliśmy sobie sprawę, że źle zarządzaliśmy oponami. Już po kilku okrążeniach nie funkcjonowały optymalnie i tempo spadło. 

W Bahrajnie, jeśli znajdziesz się w odpowiednim oknie operacyjnym, możesz być bardzo szybki, np Toro Rosso w zeszłym roku lub bardzo wolno, jak w tym sezonie. Poszliśmy w złym kierunku, podczas gdy większość naszych konkurentów miała rację ". 

Włoski menedżer jest dość optymistyczny, jeśli chodzi o szanse Haasa w Chinach w ten weekend, ale przyznaje, że jego zespół nie może sobie pozwolić na marnowanie szans, jak to często miało miejsce w zeszłym roku, a także w Melbourne, gdzie Grosjean opuścił pit stop. 

« Nie rozumiem, dlaczego nie mielibyśmy się w to zaangażować– dodał Steiner. Popełniliśmy błąd w Bahrajnie i nie mamy zamiaru go popełniać ponownie. Byliśmy szybcy w kwalifikacjach, więc samochód nie sprawiał żadnych problemów. Wolę jednak zachować ostrożność, ponieważ po takim wyścigu nie buduje się pewności siebie. Nie mogę być arogancki ani zbyt pozytywny. 

Nie sądzę, że środek stawki jest ciaśniejszy niż w zeszłym roku. Jest po prostu więcej zespołów. Wiodąca drużyna w tym obszarze rankingu będzie się różnić w zależności od toru. Nie ma wyraźnego lidera. Nie jestem zbyt zadowolony z naszej pozycji, ponieważ powinniśmy mieć więcej punktów niż obecnie, ale nikt jeszcze tak naprawdę się nie wyróżniał ". 

Jeśli Haasowi uda się wyprzedzić czarnego kota Romaina Grosjeana, również ofiarę kolizji w pierwszej rundzie w Bahrajnie, może już zwiększyć swoje szanse na zwiększenie swoich dwutygodniowych zbiorów. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)