Haas jest zadowolony z obecnego kompromisu na rok 2021

Guenther Steiner sugeruje jednak, że amerykański zespół będzie musiał w przyszłości wyprodukować więcej części.

opublikowany 09/05/2019 à 14:09

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Haas jest zadowolony z obecnego kompromisu na rok 2021

Od przybycia Haas en Formuła 1 w 2016 r. nawiązała ścisłą współpracę techniczną z Ferrari jest przedmiotem mniej lub bardziej zawoalowanej i zjadliwej krytyki ze strony niektórych konkurentów średniej sieci. 

Rzeczywiście, zespół amerykański kupuje, całkowicie legalnie, liczne części od włoskiego producenta Maranello, w szczególności całą tylną oś (układ napędowy, skrzynię biegów i zawieszenie) do swojego jednomiejscowy. Ten powiązany stabilny model, Renault chciałby to zmienić do 2021 roku, korzystając z regulacyjnego wielkiego wybuchu, który musi przetasować karty w F1.  

Na padoku w Barcelonie, gdzie w ten weekend dyscyplina ta rozpoczyna swoją europejską kampanię, Guenther Steiner ujawnił, że kolejne przepisy stwarzają ryzyko zmiany sposobu działania firmy Haas bez naruszania jej modelu.

« Ostatnia propozycja jaką widziałam była z lutego, nie wiem czy od tego czasu coś się zmieniło ale ta mi odpowiada, zadeklarował szef zespołu amerykańskiej drużyny. 

Życie polega na kompromisie. Nie możesz mieć wszystkiego, ale Twoja konkurencja też nie. Znalazłem propozycję z targów FIA i FOM. Możemy kontynuować pracę w F1. Pozostałe zespoły powinny być szczęśliwe, ponieważ uznały, że mamy przewagę i osiągnęliśmy swoje cele. 

Proponowane zmiany nie zburzą naszego modelu. Ale na padoku jest 10 stajni i powiedziałem innym: jeśli chcecie, żebyśmy wyszli, powiedzcie to otwarcie i odejdziemy. Nie można nam wszystkiego odbierać i utrudniać, nie patrząc na własną sytuację. 

To powiedziawszy, zauważysz, że od ostatniej propozycji nie ma prawie żadnych recenzji. Potem, pomiędzy dyskusjami, prezentacjami i ostatecznym rozliczeniem, zawsze pozostaje świat ". 

Trudno w tej kwestii zaprzeczyć włoskiemu menadżerowi. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)