Haas wciąż ma „z tyłu głowy” incydent na Silverstone

Guenther Steiner przyznaje, że kontakt pomiędzy jego dwoma kierowcami na pierwszym okrążeniu ostatniego GP Wielkiej Brytanii jest nadal trudny do przeskoczenia. 

opublikowany 25/07/2019 à 12:56

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Haas wciąż ma „z tyłu głowy” incydent na Silverstone

Pomiędzy złośliwościami związanymi z Rich Energy, brakiem wyników Haasa F1 Zespół w tym sezonie i oczywista niemożność Romain Grosjean et Kevin Magnussen Guenther Steiner, aby zachować bezpieczną odległość między nimi na torze, ma mnóstwo pracy. 

Dwa tygodnie temu dwa VF-19 dotknęły się na pierwszym okrążeniu GP Wielkiej Brytanii, po czym żałośnie opuściły wyścig kilka okrążeń później. W tych warunkach amerykański zespół nie może porównać dwóch pakietów aerodynamicznych stosowanych w Wielkiej Brytanii – pakietu Melbourne dla Grosjeana i najnowszego dla jego duńskiego kolegi. 

Wściekły Steiner nie omieszkał wysadzić swoich dwóch jeźdźców. 10 dni po wydarzeniach włoski menadżer przyznaje, że jeszcze nie przetrawił zdarzenia. 

« Myślę, że zrozumieli wiadomość na Silverstone, oświadczył Steiner na padoku Hockenheim, gdzie F1 zatrzymuje się w ten weekend. Wciąż mam to w gardle. To się nie wydarzyło. Zwykle z łatwością mogę położyć kres tego typu incydentom, ale nie tutaj. Po kontaktach z Barceloną odbyliśmy szczerą i jasną dyskusję na temat ograniczeń, ale wydawało się, że nie przyniosła ona żadnego efektu. To rozczarowujące. 

W tym roku mamy kłopoty i nie mamy prawa marnować okazji do gromadzenia danych. Nie powiem, że osiągnęlibyśmy świetny wynik, ale samochód wydawał się znacznie bardziej konkurencyjny na długich przejazdach niż w konfiguracji kwalifikacyjnej. Nasza obecna pozycja w mistrzostwach nie odzwierciedla naszej wewnętrznej konkurencyjności. Poziom naszej wydajności znacznie się różni w zależności od weekendu. A gdy tylko pojawi się polana, znajdziemy sposób, aby w ten czy inny sposób utrudnić sobie sprawę. To frustrujące ". 

To nie pierwszy raz, kiedy Grosjean i Magnussen kłócą się na torze. Poprzednia potyczka nie sięgała dalej niż do Hiszpanii, gdzie Duńczyk pod koniec wyścigu kopnął swojego kolegę z drużyny, po czym obronił swoją pozycję w naprawdę mocny sposób, zdobywając kilka kluczowych kontaktów.

Zapytany, czy naprawdę jest przekonany, że jego słowa wywarły jakikolwiek wpływ na jego pilotów, Steiner odpowiedział żartobliwym tonem… bez śmiechu.

« Wiesz, do czego jestem zdolny; Mogę wiele zrobić, powiedział. Muszą zrozumieć, jaka jest obecnie sytuacja w stajni. Mnie osobiście nie zawiedli: zawiedli wszystkich członków zespołu ". 

W Niemczech firma Haas będzie kontynuować oceny podwozia używanego w Australii i podwozia wyposażonego w ulepszenia wprowadzone w pierwszej połowie sezonu. Mam nadzieję, że ta praca analityczna nie zakończy się nagle po pięciu małych zwrotach... 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz