Hamilton wycina opony na rok 2021

Kierowca Mercedesa wolałby zatrzymać opony z sezonu 2020, które były już używane w sezonie 2019.

opublikowany 27/11/2020 à 19:01

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Hamilton wycina opony na rok 2021

Zanim odpowiedział, przez kilka sekund gryzł się w język. Zapytany o wrażenia z prototypów opon na rok 2021 udostępnionych zespołom przez Pirelli podczas pierwszych bezpłatnych treningów przed GP Bahrajnu, Lewis Hamilton nie miał nic pozytywnego do doniesienia. 

Stąd ta pierwsza próba dywersji. 

« Mam największy szacunek do zespołów Pirelli, które dostarczają nam opony na wszystkie weekendy wyścigowe i dbają o nasze bezpieczeństwo.– pilot zaczął od odpowiedzi Mercedes wieczorem w dniu, w którym zdominował 2 sesje. Robią świetną robotę ".

Zanim przejdę do sedna tematu (i problemu). 

« Niestety od 2 lat mamy te same opony.– kontynuował Hamilton. Pod koniec 2019 roku, jak co roku, zaproponowano nam nową oponę. Tyle że było gorzej, więc zdecydowaliśmy się zachować ten sam produkt. Mieli więc 2 lata na opracowanie lepszej gumy, a my przybyliśmy tutaj z oponą, która waży o 3 kilogramy więcej i okazuje się być o 1 sekundę wolniejsza. 

Dla fanów nie robi to dużej różnicy, ale współpracujemy z markami i partnerami, którzy są w czołówce technologii i robią wszystko, aby iść do przodu. Nie wiedzą, co się stanie, jeśli po 2 latach rozwoju cofniesz się. Jest to powód do niepokoju. Wolę zachować obecne opony, jeśli nie mają lepszego rozwiązania w pudełkach ". 

Ten pierwszy zwrot raczej nie uspokoi Pirelli rok po przejściu na 18-calowe koperty w Formuła 1, nawet jeśli włoski producent może polegać na pracy wykonanej w Formuła 2 w tym sezonie. 

Hamilton nie jest jednak przekonany, że sytuacja poprawi się wraz z pojawieniem się nowego formatu.

« W imieniu GPDA udałem się do Paryża (Stowarzyszenie Kierowców Grand Prix, przyp. red.) omówić ten temat z FIA, zespołami i Pirelli, ponieważ opinie kierowców nie zostały w ogóle wzięte pod uwagę w poprzednim piśmie wyznaczającym zadania, podsumował. 

Wymieniliśmy wiele e-maili, aby im pomóc, a wynik jest zawsze taki sam. Nie widzę, co jeszcze możemy zrobić. Nie wiem, czy osiągnęliśmy koniec technologii, czy też oni osiągnęli swoje granice. 

Potrzebujemy zmniejszenia siły docisku i większej przyczepności mechanicznej, a opony odgrywają w tym równaniu ważną rolę. Ale nie czuję, żebyśmy zmierzali w tym kierunku. ". 

Pamiętajcie, że prototypy na sezon 2021, które będą ponownie testowane w Abu Zabi, stanowią jedynie aktualizację pozostawionych w tym sezonie opon z rocznika 2019. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz