Hamilton: „Strategia będzie interesująca”

Autor pole position, mistrz świata uważa, że ​​zarządzanie oponami będzie jutro w Austrii kluczowe.

opublikowany 02/07/2016 à 17:06

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Hamilton: „Strategia będzie interesująca”

W trudnych warunkach, na mokrym torze, potem na suszeniu pod koniec Q3, Lewis Hamilton Najmocniej pokazał się w tę sobotę podczas kwalifikacji do Grand Prix Austrii. Brytyjczyk wykorzystał swoją pozycję do ustanowienia swojego wzorcowego okrążenia.

„Nigdy wcześniej nie jechałem tu w deszczu, jest nowa nawierzchnia i jest bardzo, bardzo ślisko. Tor wysychał zakręt po zakręcie i na koniec trzeba było mieć pewność, że dobrze przejedzie się ostatnie okrążenie.

Gdybym nie ukończył okrążenia lub gdyby wywieszono żółtą flagę, nie udałoby mi się zdobyć pole position, ale podjąłem takie ryzyko i na szczęście się opłaciło, więc jestem z tego bardzo zadowolony. »

Pilot Mercedes uważa, że ​​strategia dotycząca opon odegra jutro główną rolę, biorąc pod uwagę pogorszenie zaobserwowane dziś rano podczas silnego upału (warunki, których nie należy obserwować jutro), ale także różne wybory dokonane przez zespoły w Q2, dotyczące zestawu opon, który będzie rozpocząć wyścig. czerwony Byk et Ferrari w szczególności wystartuje na super miękkich oponach, w przeciwieństwie do Mercedesa.

„Myślę, że ultramiękka opona nie jest dobrą oponą do wyścigów. Zgromadzenie dużej liczby rund będzie skomplikowane, więc strategia będzie interesująca. Oczywiście ci kierowcy startują za mną, więc mam nadzieję, że będę miał przewagę na starcie, startując na bardziej miękkiej oponie, ale... W praktyce moja opona wytrzymała cztery okrążenia, a Nico może i osiem? Mówi, że pięć. Zatem na pewno będzie to trudne, ale damy z siebie wszystko. »

Brytyjczyk wskazał także, że na dokładne zbadanie zasługuje kwestia wibratorów, która była przyczyną kilku awarii zawieszenia. „ Nie mogę wypowiadać się za wszystkich kierowców, ale dla mnie te żółte krawężniki są bardzo niebezpieczne.

Byliśmy już świadkami kilku incydentów. Nie wiem, ile czasu minie, zanim samochód wbije się w ścianę i ktoś może zostać ranny. Jestem pewien, że Charlie Whiting i FIA przyglądają się temu, ale z pewnością jest to obszar, który możemy ulepszyć. Pomysł jest dobry, ponieważ absolutnie nie chcą, żebyśmy poszli zbyt szeroko, wykorzystując zewnętrzną część obwodu, ale być może konieczne będzie inne rozwiązanie. »

0 Zobacz komentarze)