Jeżeli piloci Moto GP przyzwyczajeni do przekraczania linii mety jako zwycięzcy na jednym kole, znacznie rzadziej można spotkać kierowców Formuła 1 zakończyć na trzech kołach. Lewis Hamilton zrobił to, ale zupełnie nieumyślnie. Kierowca sam na świecie podczas całego Grand Prix Wielkiej Brytanii Mercedes był na dobrej drodze, aby z łatwością odnieść swój siódmy sukces na Silverstone.
Wszystko jednak rozstrzygnęło się na dwóch ostatnich okrążeniach. Jego kolega z drużyny Valtteri Bottas przebity jako pierwszy i musiał wrócić do boksów, aby ostatecznie zająć jedenaste miejsce.
Dramatyczna ostatnia minuta na Silverstone, as @Lewis hamilton i jego Mercedes trzymają się za słynne zwycięstwo! #BritishGP # F1 pic.twitter.com/CmD8hrz2Fw
- Formula 1 (@F1) 2 sierpnia 2020 r.
Resztę niech opowie Hamilton. „Do ostatniego okrążenia wszystko było spokojne, wszystko szło dobrze, jeśli chodzi o zarządzanie oponami. Kiedy usłyszałem, że opona Valtteriego szwankuje, spojrzałem na swoją i wydawało się, że jest w porządku. Na ostatnich okrążeniach nadal zwalniałem tempo. »
Kontynuuje: „Potem zobaczyłem, że kształt opony się zmienia, byłem zszokowany i w końcu nie mogłem już wcisnąć hamulców, po prostu próbowałem w ten sposób przywrócić samochód. Bałem się, że połamię skrzydło, ale udało mi się skręcić. Prawie straciłem kontrolę w ostatnich dwóch zakrętach, ale udało mi się. »
Co zaskakujące, Hamilton wskazał, że na ostatnim okrążeniu nie patrzył w lusterka. „ Byłem całkiem spokojny, mój inżynier na bieżąco mnie informował. Ale nigdy nie doświadczyłem takiej sytuacji, to pewne. Moje serce prawie się zatrzymało. »
Lewis Hamilton miał tę zaletę, że stworzył wystarczającą lukę w stosunku do swoich prześladowców. Ale doświadczył odrobiny sukcesu, który charakteryzował go od zwycięskich lat. Przebił gumę za Bottasem, w samą porę Max Verstappen nie wracaj do tego.
Dzięki temu siódmemu sukcesowi w swoim angielskim ogrodzie wystawia 25-0 swojemu jedynemu przeciwnikowi w sezonie, Valtteriemu Bottasowi. Obecnie ma trzydzieści punktów przewagi w mistrzostwach.
W numerze 2272 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę GP Wielkiej Brytanii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)