To mocny i pozytywny sygnał na przyszłość Grand Prix. Honda, jeden z czterech producentów zajmujących się obecnie F1, pozostanie zaangażowany w tę dyscyplinę jako producent silników co najmniej do 2021 r.
Japońska marka potwierdziła przedłużenie współpracy z czerwony Byk et Toro Rosso, który w 2020 roku zmieni nazwę na AlphaTauri, na kolejne dwa sezony.
Japoński producent silników powrócił do F1 w 2015 roku, odnawiając sojusz z McLaren, ale trudności techniczne w wskoczeniu na modę po wdrożeniu hybrydowych jednostek napędowych spowodowały liczne problemy mechaniczne i brak wydajności. Zespół z Woking w końcu zdecydował się zająć blok silnika Renault na sezon 2018.
Będziemy #PoweredbyHonda w 2021 roku! Zespół z przyjemnością potwierdza, że rozszerzyliśmy nasze partnerstwo na wykorzystanie napędu hybrydowego Hondy. @ HondaRacingF1 pic.twitter.com/CSLNP3Ad6k
- Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) Listopad 27, 2019
Hondzie udało się utrzymać swoją pozycję, napędzając Toro Rosso w zeszłym roku, a w tym roku dodała czołowy zespół Red Bull do swojej książki adresowej. Od tego czasu współpraca z Czerwonym Bykiem była znacznie bardziej udana Max Verstappen odniósł już w tym roku 3 zwycięstwa z Asian Power Unit przed końcem sezonu w ten weekend na GP w Abu Zabi.
Młodsza siostra Faenzy nie może zostać prześcignięta, ponieważ po raz pierwszy od ponad 10 lat znalazła się na podium dzięki Daniilowi Kwiatowi w Niemczech oraz Pierre Gasly w Brazylii.
#PoweredbyHonda w 2021!
Dobrze to potwierdzić @ HondaRacingF1 będzie nadal dostarczać zespołowi nową erę Formuły 1 pic.twitter.com/b7uTO6Lv1p
- Toro Rosso (@ToroRosso) Listopad 27, 2019
Honda przepracowała dotychczas 29 sezonów jako producent silników i ma na swoim koncie 75 zwycięstw w Grand Prix, 79 pole position i 184 miejsca na podium.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)