Horner: „Przestańmy rujnować sobie życie”

Brak wyników, napięcia z Renault, groźby Dietricha Mateschitza, dominacja Mercedesa, brak spektaklu w F1... Szef zespołu Red Bull Racing przyjął AUTOhebdo na Silverstone i nie uchylił się od żadnego pytania.

opublikowany 16/07/2015 à 15:43

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Horner: „Przestańmy rujnować sobie życie”

Kiedy Dietrich Mateschitz, wielki szef czerwony Byk, gdzie Helmut Marko, jego szara eminencja, ponownie atakuje Renaultczy to wynik czystej frustracji? Czy też przez prowokację w celu wywołania reakcji, a nawet zerwania?

To, co odczuwają, to ogromna frustracja. Musimy także zrozumieć, że wiele obietnic zostało złożonych i nigdy ich nie dotrzymano. Red Bull wraz z Renault osiągnął szczyt i dzieli się z Renault wszystkimi swoimi sukcesami. W Milton Keynes wszyscy znamy wyjątkowe umiejętności pracowników Renault i przymykanie na to oczu, nie mówiąc nic, byłoby równoznaczne z brakiem szacunku wobec nich. Niektóre problemy występują od dawna i nie zostały rozwiązane pomimo naszych ostrzeżeń. Nic nie zostało zrobione.

Zarządzanie paliwem i oponami, żetony silnika, niewiarygodne kary… Fani już tego nie rozpoznają F1. Jakie jest Twoje rozwiązanie?

Nie komplikuj. Jaka jest podstawa F1? O co go pytamy? Pokazać najszybsze samochody świata, żeby miały agresywny wygląd i żeby były bardzo trudne do okiełznania. Wyścigi muszą być zacięte, ale uczciwe, a kierowcy muszą być nieustraszonymi i nienagannymi bohaterami. Przestańmy pogarszać nasze życie coraz bardziej skomplikowanymi przepisami i karami, które stają się absurdalne. Zróbmy to spektakularnie i przestańmy komplikować ten sport bardziej niż krykiet.

Dominika, zespół Mercedes czy ona ze swojej strony musi akceptować jakieś ofiary?

Nie chcę, żeby moje słowa zostały źle zinterpretowane. Często jestem przedstawiany jako ktoś, kto nie przestaje narzekać, ale nie o to chodzi. Mercedes, któremu jako pierwszy kibicuję, wykonał niezwykłą pracę i zasłużył na swój triumf. Musimy jednak mieć opozycję godną ich. F1 nie może sobie pozwolić na luksus utrzymywania Renault i Hondy w żenującej sytuacji, w jakiej się obecnie znajdują.

Pełną treść wywiadu z Christianem Hornerem znajdziesz w numerze AUTOhebdo 2020, już dostępnym dostępne cyfrowo na wszystkich platformachi w kioskach.

0 Zobacz komentarze)