Tandem ma na koncie osiem tytułów mistrza świata i 59 zwycięstw Red Bull Racing - Renault pozostawi swój ślad w ciągu ostatniej dekady F1. Napisano jednak, że współpraca między obydwoma podmiotami musi zostać zakończona, biorąc pod uwagę coraz wyraźniejsze napięcia między obiema stronami od czasu pojawienia się turbo/hybrydowych jednostek napędowych V6 i przejęcia władzy. Mercedes.
Mimo wszystko klan Renault podkreśla korzyści płynące z tego partnerstwa, zanim skupi się na roku 2019. „ W Red Bullu znaleźliśmy partnera, który jest w stanie stawić czoła wszelkim wyzwaniom, décrit Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing.
W zamian zbadaliśmy ograniczenia technologii silników, wprowadzając niektóre z najnowocześniejszych innowacji spotykanych w silnikach F1, takich jak dmuchane układy wydechowe. Spotkaliśmy także partnera, którego duch rywalizacji był podobny do naszego.
Razem osiągnęliśmy fantastyczne rezultaty, a kiedy nadejdzie czas, nasza wspólna podróż zostanie doceniona ze względu na jej prawdziwą wartość. Życzymy Red Bull Racing powodzenia i nie możemy się doczekać kontynuowania rywalizacji na torze w nadchodzących sezonach. »
Red Bull zaufa producentowi silników Hondzie od 2019 r., kiedy to Renault będzie mogło skoncentrować się na kontynuowaniu swojego zaangażowania jako producenta rozpoczętego w 2016 r. Celem powrotu na czołową pozycję będzie wymaganie pewnego Daniel Ricciardo, który wczoraj wziął udział w swoim ostatnim wyścigu z Red Bull Racing.
Ricciardo chwalony przez Hornera
Krótko po zakończeniu Grand Prix Abu Zabi Christian Horner patrzył na niego z pewną satysfakcją po zakończeniu sezonu, w którym RB14 powróciły nieco do meczu z Mercedesem i Ferrari. „Myślę, że poczyniliśmy duże postępy w rozwoju samochodu, wyraźnie od przerwy letniej.
Powinniśmy byli stanąć na podium na Monzy, byliśmy silni w Singapurze, w Rosji, także w Japonii, w Meksyku… To była długa sekwencja podium. Samochód był dobry na początku sezonu, ale straciliśmy przewagę w okolicach Montrealu, gdzie wprowadzono ulepszenia silnika. Mercedes i Ferrari odzyskały wydajność. Dopiero po wakacyjnej przerwie ponownie znaleźliśmy się na konkurencyjnej pozycji. »
Brytyjski urzędnik również powiedział słowo Daniel Ricciardo, 4. miejsce wczoraj na torze Yas Marina i który nie stanął na podium podczas swojego ostatniego występu z jednomiejscowy otoczony słynnym czerwonym bykiem. „Wszyscy w zespole chcielibyśmy, aby Daniel stanął na podium podczas swojego ostatniego wyścigu z Red Bullem.
Chcieliśmy, żeby po raz ostatni zrobił buta, ale tak się nie stało. To przyjemność mieć go w zespole przez ostatnie pięć lat, a w Red Bullu od 2007 roku. Dobrze było widzieć, jak rośnie i ewoluuje. Miał dla nas kilka fantastycznych wyścigów. Jego osobowość idealnie pasuje do marki. »
Ricciardo w tym roku wygrał zwłaszcza Grand Prix Monako, ale drugą połowę sezonu naznaczony był wieloma awariami mechanicznymi.
Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Abu Zabi, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów na torze Yas Marina, w numerze AUTO 2193tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)