Horner i Red Bull chcą wyjaśnień dotyczących Mercedes DDA

Toto Wolff jest przekonany, że dwuosiowy układ kierowniczy zainstalowany na pokładzie W11 jest całkowicie legalny.

opublikowany 03/07/2020 à 16:02

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Horner i Red Bull chcą wyjaśnień dotyczących Mercedes DDA

Kryzys związany z Covid-19 i odwołanie Grand Prix Australii w logiczny sposób zmiotły intrygi polityczno-sportowe, które groziły eksplozją na padoku w Melbourne. Wśród tych znaków zapytania znajduje się zadziwiający układ kierowniczy wprowadzony przez Mercedes na swoim W11. 

Urządzenie, które umożliwia kierowcy regulację przedniego zbieżności samochodu w czasie rzeczywistym poprzez pociągnięcie za kierownicę, nie obyło się bez uwagi podczas debiutu na torze podczas zimowych testów. I podnieś kilka brwi wśród konkurencji. 

czerwony Byk planował w ten sposób złożyć skargę do komisarzy z Melbourne, zanim męki świata przywrócą F1 do trudnej rzeczywistości. Co powiesz na prawie 4 miesiące po tym falstartie i wznowieniu sezonu wraz z Grand Prix Austrii w ten weekend (3-5 lipca)?

« To bardzo sprytny system, rozpoznał Christian Horner, szef zespołu z Milton Keynes. Czapki z głów za pomysłowość. Naszym zdaniem zasadnicze pytanie dotyczy tego, czy przestrzegane są przepisy techniczne. Ponieważ wyraźnie znajdujemy się w szarej strefie. 

Chcemy, aby sytuacja została wyjaśniona, ponieważ będzie miała ona wpływ na resztę sezonu. Co prawda system został zakazany od 2021 roku, ale co z rokiem bieżącym? Tego rodzaju pytania nie omieszkamy zadać FIA zwykłymi kanałami ". 

  • Mercedes pewny siebie

Obecni obok Hornera na konferencji prasowej, Wolff oświadczył, że jest przekonany o legalności mechanizmu. 

« Szanuję stanowisko Christiana, zwierzył się austriacki menadżer. Zawsze dobrze jest wyjaśnić sytuację. Wierzymy, że jesteśmy po właściwej stronie linii. Odbyliśmy wiele rozmów na ten temat z FIA. Dlatego oba nasze samochody są wyposażone w ten system. Jeśli zajdzie taka potrzeba, przedstawimy nasze argumenty ". 

Szef i dyrektor generalny zespołu Mercedesa ma jednak nadzieję, że jego konkurenci okażą się wnikliwi, jeśli kiedykolwiek zechcą złożyć prośbę do urzędników Spielberga.

« Jesteśmy po pierwszym wyścigu sezonu i rozumiem, że chcemy wyjaśnień prawnych, dodał Wolff. Nie chcemy, aby w niedzielę doszło do niejasnej sytuacji. Myślę, że Christian podejmie właściwe decyzje. Kontrowersje i polemiki wokół odkryć technicznych zawsze były częścią Formuły 1. Takie są ryzyko tego zawodu ". 

Gdybyśmy mogli uniknąć czekania 3 godzin na wyłonienie zwycięzcy Grand Prix, byłoby całkiem nieźle… 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)