Kryzys związany z Covid-19 i odwołanie Grand Prix Australii w logiczny sposób zmiotły intrygi polityczno-sportowe, które groziły eksplozją na padoku w Melbourne. Wśród tych znaków zapytania znajduje się zadziwiający układ kierowniczy wprowadzony przez Mercedes na swoim W11.
Urządzenie, które umożliwia kierowcy regulację przedniego zbieżności samochodu w czasie rzeczywistym poprzez pociągnięcie za kierownicę, nie obyło się bez uwagi podczas debiutu na torze podczas zimowych testów. I podnieś kilka brwi wśród konkurencji.
czerwony Byk planował w ten sposób złożyć skargę do komisarzy z Melbourne, zanim męki świata przywrócą F1 do trudnej rzeczywistości. Co powiesz na prawie 4 miesiące po tym falstartie i wznowieniu sezonu wraz z Grand Prix Austrii w ten weekend (3-5 lipca)?
« To bardzo sprytny system, rozpoznał Christian Horner, szef zespołu z Milton Keynes. Czapki z głów za pomysłowość. Naszym zdaniem zasadnicze pytanie dotyczy tego, czy przestrzegane są przepisy techniczne. Ponieważ wyraźnie znajdujemy się w szarej strefie.
Chcemy, aby sytuacja została wyjaśniona, ponieważ będzie miała ona wpływ na resztę sezonu. Co prawda system został zakazany od 2021 roku, ale co z rokiem bieżącym? Tego rodzaju pytania nie omieszkamy zadać FIA zwykłymi kanałami ".
- Mercedes pewny siebie
Obecni obok Hornera na konferencji prasowej, Wolff oświadczył, że jest przekonany o legalności mechanizmu.
« Szanuję stanowisko Christiana, zwierzył się austriacki menadżer. Zawsze dobrze jest wyjaśnić sytuację. Wierzymy, że jesteśmy po właściwej stronie linii. Odbyliśmy wiele rozmów na ten temat z FIA. Dlatego oba nasze samochody są wyposażone w ten system. Jeśli zajdzie taka potrzeba, przedstawimy nasze argumenty ".
Szef i dyrektor generalny zespołu Mercedesa ma jednak nadzieję, że jego konkurenci okażą się wnikliwi, jeśli kiedykolwiek zechcą złożyć prośbę do urzędników Spielberga.
« Jesteśmy po pierwszym wyścigu sezonu i rozumiem, że chcemy wyjaśnień prawnych, dodał Wolff. Nie chcemy, aby w niedzielę doszło do niejasnej sytuacji. Myślę, że Christian podejmie właściwe decyzje. Kontrowersje i polemiki wokół odkryć technicznych zawsze były częścią Formuły 1. Takie są ryzyko tego zawodu ".
Gdybyśmy mogli uniknąć czekania 3 godzin na wyłonienie zwycięzcy Grand Prix, byłoby całkiem nieźle…
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)