Horner: przyszłe regulacje można przesunąć na 2023 r

Szef zespołu Red Bull Racing, Christian Horner, ogłosił plany kolejnego rocznego opóźnienia wejścia w życie nowych przepisów w F1.

opublikowany 31/03/2020 à 18:16

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Horner: przyszłe regulacje można przesunąć na 2023 r

Kontrakty terminowe F1 które miały ujrzeć światło dzienne w 2021 roku, mogły pojawić się dopiero dwa lata później. Po pierwsze odroczenie o rok w związku z paraliżującą świat epidemią koronaawirusa zespołom mogłoby zostać przyznane drugie opóźnienie, aby mogły skorzystać z budżetów niezbędnych na rozwój samochodów.

Zostało to ogłoszone przez szefa zespołu Christiana Hornera w wywiadzie dla BBC.

„Przede wszystkim musimy przestać wydawać pieniądze, aby zachować konkurencyjność, a rozwój niektórych elementów został zamrożony– skomentował Brytyjczyk. Jest już porozumienie w sprawie nadwozia, teraz trzeba pomyśleć o przednim zawieszeniu, kołach... Prawdopodobnie jest ponad 60% elementów samochodu nie licząc aerodynamiki, której rozwój został zamrożony na ten i przyszły rok rok. »

„Mówimy także o kolejnym roku odroczenia wdrożenia nowych przepisów, bo moim zdaniem całkowicie nieodpowiedzialne byłoby, gdyby w 2021 r. doszło do gwałtownego wzrostu kosztów rozwoju– podkreślił Christian Horner. Wygląda na to, że osiągnęliśmy porozumienie, ale musi ono zostać ratyfikowane przez FIA, aby przesunąć te zmiany na rok 2022, aby przygotować się na sezon 2023.

Christian Horner i inni szefowie zespołów niepokoją się kondycją finansową najskromniejszych struktur w stawce dla przyszłości F1.

„F1 przetrwa, ma mocne fundamenty i ogromne dziedzictwo. Jednak przetrwanie wszystkich zespołów to kolejny problem i obowiązkiem menadżerów zespołów jest działanie w interesie dyscypliny i wszystkich jej uczestników, aby zapewnić utrzymanie siatki składającej się z dziesięciu drużyn.– wyjaśnił… Nie wiemy jeszcze, w jakim stopniu będzie to miało wpływ na F1... Niektóre zespoły, zwłaszcza mniejsze, są bardziej narażone na niebezpieczeństwo niż inne, dlatego musimy dołożyć wszelkich starań, aby chronić społeczność F1. »

FIA podjęła już szereg działań jego ostatnia Rada Światowa w szczególności poprzez zakazanie rozwoju aerodynamiki zaplanowanego w przyszłych przepisach na ten rok.

0 Zobacz komentarze)