Gdy zespoły zrobiły sobie przerwę po finale w 2008 roku, ogłoszenie to zszokowało 700 pracowników zespołu. F1 od Hondy: japoński producent zaprzestaje zaangażowania ze skutkiem natychmiastowym w dyscyplinie. Tam jednomiejscowy Rok 2009, już dobrze opracowany, odłożono do szuflad. Muszę to powiedzieć kryzys finansowy, a także słabe wyniki (9. Producent z 14 punktami) miał poważne wątpliwości.
Trzeba było poczekać do 5 marca, aż Rossowi Brawnowi uda się odkupić za symbolicznego dolara zespół, z którym był wcześniej związany jako dyrektor. Jenson Button i Rubens Barrichello zgadzają się drastycznie obniżyć swoje zamiary płacowe. Następnego dnia (6 marca) jednomiejscowy samochód, którego nazwa zostanie trzeźwo zmieniona Brawn BGP 001, przeprowadził jedynie wypalenie na Silverstone (Wielka Brytania), podczas gdy pozostałe zespoły gromadziły kilometry w Portimao (Portugalia), Bahrajnie, Jerez i Barcelonie (Hiszpania). Pośpiesz się.
Były kierownik techniczny firmy Benetton and Ferrari pewności siebie nie zabrakło jednak na trzy tygodnie przed pierwszą imprezą w Australii. „Wierzymy w podstawową konstrukcję naszego samochodu (ukryta aluzja do odkrycia podwójnego dyfuzora, czyli dodatku umożliwiającego zwiększenie przepływu powietrza na poziomie dyfuzora. Przyp. red.). Na początku możemy mieć pewne problemy z niezawodnością ze względu na brak testów, ale mamy nadzieję, że wydajność będzie przyzwoita. »
Dziennikarze w sali prasowej na torze w Barcelonie (Hiszpania) prawie spadli z miejsc, gdy 9 marca Brawn Jensona Buttona wystartował po raz pierwszy. Przez chwilę przyszły mistrz sezonu 2009 ustanowił najlepszy czas! Brytyjczyk w końcu schodzi na dół czwarte miejsce pokonując 82 okrążenia w stanie euforii. „Po stojących przed nami wyzwaniach przyjazd tutaj i tak zachęcający start był właśnie tym, czego potrzebowaliśmy. Wszystkie nasze wysiłki opłaciły się. Możemy być z siebie bardzo dumni », stwierdził pozytywnie.
Fernando Alonso, z którym miał przeżyć rok trudności Renault, ma duże wątpliwości co do formy Brawn GP. Czy zimowy rekord ustanowiony przez Jensona Buttona to blef? „Nie wiemy, ile benzyny przewożą, ale nawet gdybyśmy jechali bez benzyny, nie udałoby nam się osiągnąć tych czasów. Są o krok przed nami. To nie jest normalne, że tak szybko idą na pierwsze testy chociaż po dokładnej analizie sytuacji jest to możliwe. Wiemy, że Honda przygotowywała samochód na sezon 2009 już w 2007 roku.”
Hiszpan nie uważał, że powiedział to dobrze. 27 marca Brawn GP osiągnął imponujący dublet na torze w Melbourne (Australia), dzięki sukcesowi Jensona Buttona przed Rubensem Barrichello, co było pierwszym zwycięstwem w kierunku podwójnego tytułu kierowców i producentów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Medhiego Casauranga
21 o 02:2022
[…] 10 lat temu… początki bajki Brawn GP […]