10 lat temu… początki bajki Brawn GP

5 marca 2009 roku świat sportów motorowych dowiedział się o zakupie Hondy przez Rossa Brawna za symbolicznego dolara. Zespół Brawn GP, ​​który był bliski zniknięcia, przygotowywał się następnie do zimowych testów w Barcelonie. Testy, które zaskoczą obserwatorów. 

opublikowany 05/03/2019 à 15:27

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

10 lat temu… początki bajki Brawn GP

Gdy zespoły zrobiły sobie przerwę po finale w 2008 roku, ogłoszenie to zszokowało 700 pracowników zespołu. F1 od Hondy: japoński producent zaprzestaje zaangażowania ze skutkiem natychmiastowym w dyscyplinie. Tam jednomiejscowy Rok 2009, już dobrze opracowany, odłożono do szuflad. Muszę to powiedzieć kryzys finansowy, a także słabe wyniki (9. Producent z 14 punktami) miał poważne wątpliwości. 

Trzeba było poczekać do 5 marca, aż Rossowi Brawnowi uda się odkupić za symbolicznego dolara zespół, z którym był wcześniej związany jako dyrektor. Jenson Button i Rubens Barrichello zgadzają się drastycznie obniżyć swoje zamiary płacowe. Następnego dnia (6 marca) jednomiejscowy samochód, którego nazwa zostanie trzeźwo zmieniona Brawn BGP 001, przeprowadził jedynie wypalenie na Silverstone (Wielka Brytania), podczas gdy pozostałe zespoły gromadziły kilometry w Portimao (Portugalia), Bahrajnie, Jerez i Barcelonie (Hiszpania). Pośpiesz się.

 

 

Były kierownik techniczny firmy Benetton and Ferrari pewności siebie nie zabrakło jednak na trzy tygodnie przed pierwszą imprezą w Australii. „Wierzymy w podstawową konstrukcję naszego samochodu (ukryta aluzja do odkrycia podwójnego dyfuzora, czyli dodatku umożliwiającego zwiększenie przepływu powietrza na poziomie dyfuzora. Przyp. red.). Na początku możemy mieć pewne problemy z niezawodnością ze względu na brak testów, ale mamy nadzieję, że wydajność będzie przyzwoita. »

Dziennikarze w sali prasowej na torze w Barcelonie (Hiszpania) prawie spadli z miejsc, gdy 9 marca Brawn Jensona Buttona wystartował po raz pierwszy. Przez chwilę przyszły mistrz sezonu 2009 ustanowił najlepszy czas! Brytyjczyk w końcu schodzi na dół czwarte miejsce pokonując 82 okrążenia w stanie euforii. „Po stojących przed nami wyzwaniach przyjazd tutaj i tak zachęcający start był właśnie tym, czego potrzebowaliśmy. Wszystkie nasze wysiłki opłaciły się. Możemy być z siebie bardzo dumni », stwierdził pozytywnie. 

 

 

Fernando Alonso, z którym miał przeżyć rok trudności Renault, ma duże wątpliwości co do formy Brawn GP. Czy zimowy rekord ustanowiony przez Jensona Buttona to blef? „Nie wiemy, ile benzyny przewożą, ale nawet gdybyśmy jechali bez benzyny, nie udałoby nam się osiągnąć tych czasów. Są o krok przed nami. To nie jest normalne, że tak szybko idą na pierwsze testy chociaż po dokładnej analizie sytuacji jest to możliwe. Wiemy, że Honda przygotowywała samochód na sezon 2009 już w 2007 roku.”


Brawn wyróżnia się niezwykle rozbudowanym przednim skrzydłem w porównaniu do swoich rywali. © WRI2

Hiszpan nie uważał, że powiedział to dobrze. 27 marca Brawn GP osiągnął imponujący dublet na torze w Melbourne (Australia), dzięki sukcesowi Jensona Buttona przed Rubensem Barrichello, co było pierwszym zwycięstwem w kierunku podwójnego tytułu kierowców i producentów. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Medhiego Casauranga

21 o 02:2022

[…] 10 lat temu… początki bajki Brawn GP […]

Aby napisać komentarz