Po pierwszych trzech wydarzeniach sezonu 2019 Formuła 1, Mercedes znajduje się na czołowych miejscach zarówno w rankingach kierowców, jak i producentów. Do nieoczekiwanego powrotu do łask Valtteri Bottas w Australii, śledził sukcesy Lewis Hamilton w Bahrajnie i Chinach.
Jeszcze bardziej imponujące jest to, że Srebrne Strzały osiągnęły podwójną liczbę wyników w każdym z tych wyścigów. Niesłychana od 1992 roku i bezczelna dominacja Williams Nigela Mansella i Riccardo Patrese, którzy ostatecznie zdobyli korony kierowców i producentów.
Fani F1 nie wahali się myśleć, że mistrzostwa dobiegły końca już po trzech Grand Prix. Ta reakcja, choć na tym etapie sezonu odruchowa, ma w sobie ziarno prawdy, o czym mogą sugerować poniższe statystyki.
Po trzech wyścigach Mercedes na podstawie tytułu Producentów
Z księgowego punktu widzenia Angielska drużyna ma 130 punktów. Ferrari na drugim miejscu z 73 jednostkami, czerwony Byk wystawia język z 52 jednostkami. Z taką przewagą Mercedes siedzi w bardzo wygodnym fotelu.
Jako dowód chcemy różnicy procentowej pomiędzy dwoma pierwszymi zespołami w rankingu Producentów na koniec pierwszego tryptyku rund w ciągu ostatnich 15 lat. Sezon 2019 pokrywa się z kampaniami z lat 2016, 2014, 2009, 2006 i 2004, znany z bycia, poza rokiem 2006 i jego pojedynkiem Renault-Ferrari, trochę niepewne.
De plus wszystkie drużyny, które w tamtych latach prowadziły piłkę w tamtym momencie sezonu, zdobyły tytuł : Ferrari w 2004 r., Renault w 2006 r., BrawnGP w 2009 r., Mercedes w 2014 r. i 2016 r. Za każdym razem przewaga wydajności była oczywista (np. BrawnGP i jego podwójny dyfuzor); brak sukcesów przeciwnych drużyn umocnił to prowadzenie.
Mercedes tak mocny jak Williams w 1992 roku?
W ostatnich dniach podobieństwa między sezonami 2019 i 1992 były dobrze widoczne. Ale to jasne Maszyny Franka Williamsa zmiażdżyły rywali jeszcze bardziej niż Mercedes :
Inżynier w firmie Benetton, Ross Brawn stawia obie epoki w odpowiedniej perspektywie. „Dominacja Williamsa-Renault była zagnieżdżona pakiet techniczny przewyższający resztę, w dobie aktywnego zawieszenia, wspomina dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media.
Nie sądzę, że rok 2019 będzie przebiegał według tego samego schematu co rok 1992. Trzy kolejne dublety Mercedesa zrodziły się z funkcjonowania zespołu, który pracuje perfekcyjnie, ale ich przeciwnicy są znacznie silniejsi niż przeciwnicy Williamsa w 1992 roku. " Poniższy diagram jest tego dowodem:
Williams nie oddał prowadzenia w pierwszych trzech wyścigach, choćby tylko na jedną rundę! Mercedes był trochę bardziej dzielnyzwłaszcza podczas Grand Prix Bahrajnu. „ Scuderia była o krok od wspaniałego zwycięstwa Charles Leclerc, zanim problemy techniczne zniweczą wysiłki Ferrari”– precyzuje Ross Brawn.
Werdykt:
Rozpoczęcie roku we właściwym stylu jest w sezonie niezwykle istotne. Jeśli dobra forma jednomiejscowych bolidów Brackleya się potwierdzi, a nie widzimy powodów, dla których miałaby ona osłabnąć, to już teraz możemy powiedzieć, że Mercedes wykonał ważny pierwszy krok w stronę korony Producentów. Jednak ta dominacja nie jest tak wyraźna jak w 1992 r. i może nawet zostać zmniejszona, jeśli Scuderia rozwiąże swoje problemy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.Możemy jedynie zachęcić Ferrari do zjednoczenia się i próby nadrobienia znacznej luki w stosunku do Mercedesa.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)