Zainspirowane lotnictwem skrzydła F1 2021 będą bardziej spektakularne

Płetwy będą bardziej zaawansowane niż pierwszy montaż wypuszczony latem 2018 roku, dzięki obniżeniu, poszerzeniu części i znacznie odważniejszemu projektowi.

opublikowany 24/09/2019 à 14:50

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Zainspirowane lotnictwem skrzydła F1 2021 będą bardziej spektakularne

Czy potrzebujesz jednomiejscowych samochodów o wybuchowym wyglądzie? Tam Formuła 1 i Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podwoją wysiłki w zakresie wyglądu, jaki powinny przyjmować samochody podczas rewolucji technicznej w roku 2021. 

Po pierwszych zdjęciach z tunelu aerodynamicznego opublikowanych w sierpniu, Pat Symonds, dyrektor techniczny sportu, w towarzystwie szefa technicznego jednomiejscowy dla FIA Nikolas Tombazis zmodyfikował kształt płetw.

Niestety nie przekazano żadnych materiałów wizualnych, a jedynie tekst opisowy. Projekt wewnętrznie nazwany „Lima” (podobnie jak tajny plan NASA w filmie „Ad Astra”…) tym razem ma„bardziej eleganckie” płetwy. Z przodu spoiler nie jest już tak prosty jak w poprzedniej wersji.

 

W rzeczywistości ma teraz dwie klapy, w tym końce wznoszą się nagle w górę, jak skrzydła samolotu! Kształtu punktów nie zamrożą przepisy, co pozostawi inżynierom swobodę. 

Ponadto płetwa osiąga szerokość dwóch metrów. Prowadzone są jednak badania w tunelu aerodynamicznym w celu określenia możliwego skurczu tego wyrostka bez zakłócania turbulencji aerodynamicznych.

Tylne skrzydło ma również prawo do przeprojektowania. Szersza od wersji wypuszczonej latem 2019 roku, jest też o 25 milimetrów niższa. „Płyta końcowa” (ilość znajdująca się po obu stronach płetwy) posiada krzywizna wewnętrzna zamiast spadać pionowo, jak to zwykle ma miejsce. 

Wreszcie wprowadzono inne modyfikacje: podwozie jest wyższe, podobnie jak zagłówek. Płaskie dno zostało przeprojektowane, z regulacją tylnych hamulców i skrzyni biegów. 

Dalsze testy w tunelu aerodynamicznym planowane są przed publikacją oficjalnych regulaminów na rok 2021 pod koniec października 2019 r.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz