Interlagos pod mikroskopem

Interlagos to wieloaspektowy tor, który łączy ciasne serie z jedną z najdłuższych prostych w sezonie. Kierowcy będą musieli pokonać 71 okrążeń toru o długości 4,309 km.

opublikowany 13/10/2009 à 16:33

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Interlagos pod mikroskopem

Aerodynamika
Różne ograniczenia Interlago wymagają cech niemal odwrotnych do jednomiejscowych. Pierwszy i ostatni sektor składają się głównie z długich prostych, gdzie dobra prędkość maksymalna jest niezbędna do ochrony pozycji. Oznacza to, że wymagany jest dość minimalny poziom docisku aerodynamicznego. Jednakże drugi sektor składa się z raczej wolnych zakrętów, które wymagają dużego obciążenia, aby zapewnić przyczepność podczas ponownego przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Aby obronić swoje szanse i spróbować wyprzedzić w pierwszym zakręcie, musisz być szybki na końcu prostej: dlatego musisz zmniejszyć siłę docisku.

« Bardzo ważne jest, aby dobrze wyjść z ostatniego zakrętu z dobrą prędkością maksymalną "Wyjaśnia Fernando Alonso, " Możemy w ten sposób dojechać do ostatniej prostej, która prowadzi pod górę. To właśnie na końcu tej prostej mamy największą szansę na wyprzedzenie i jeśli utrzymamy właściwą trajektorię, możemy to zrobić w pierwszej szykanie. »

Skupienie
Podobnie jak w przypadku sektora aerodynamiki, należy dokonać wyboru i nadać priorytet niektórym sektorom. Najważniejszym zakrętem na Interlagos jest zakręt nr 12, który określa maksymalną prędkość na długiej, głównej prostej pod górę. Należy zatem zachować szczególną ostrożność przy wychodzeniu z tego zakrętu, ale może to spowodować niewielką podsterowność w ciasnych zakrętach drugiego sektora. Jednak to, co stracone przy tej okazji, jest warte zysków uzyskanych dzięki dobremu przejściu przez trzeci sektor. Drugim ważnym parametrem, który należy wziąć pod uwagę, jest nawierzchnia toru. Tradycyjnie Interlagos było bardzo wyboiste, ale niedawno zainstalowana nowa nawierzchnia umożliwia zespołom korzystanie z niższych prześwitów.

Opony
Interlagos ma kilka szybkich zakrętów, narażających obwiednie na duże siły boczne. Wiedząc, że powierzchnia nie jest ścierna, można zatem bez problemu używać dość miękkich gumek. Bridgestone wprowadzi do oferty średnio i bardzo miękkie mieszanki ze swojej oferty na rok 2009.

silnik
Długa główna prosta na Interlagos wymaga dużej mocy, a najdłuższy okres pełnego ładowania wynosi ponad 15 sekund. Wszystkie silniki będą również musiały zostać dostosowane do ograniczeń wysokości, ponieważ tor znajduje się na wysokości 800 m npm Niższe ciśnienie atmosferyczne powoduje utratę mocy o około 7%. Dlatego 62% okrążenia przebytego przy pełnym obciążeniu odpowiada 56% na poziomie morza.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024