Interlagos, liczące zaledwie 4,3 km, to krótka trasa, która jest nie mniej złożona. Piloci muszą jeszcze lepiej zoptymalizować ustawienia swoich jednomiejscowyzwłaszcza na tym etapie sezonu, gdzie najmniejszy błąd odbierany byłby jako prawdziwa katastrofa. O ile duży docisk aerodynamiczny przyda się w wolnych zakrętach, o tyle na długich prostych będzie szkodliwy.
Jednak w tym roku rozwiązanie problemu powinno być nieco łatwiejsze dzięki wkładowi F-Duct. „ Zwykle programujemy ustawienia, aby zoptymalizować czas okrążenia, ale F-Duct działa dobrze na naszym R30, powinniśmy mieć dobrą prędkość na prostych », rozpoznaje główny inżynier wyścigowy Renault, Alana Permanente. „ Powinniśmy mieć duży docisk w zakrętach, a jednocześnie zachować wystarczającą konkurencyjność, aby atakować lub bronić naszych pozycji. »
Charakter trasy to nie jedyna cecha charakterystyczna Interlagos. Na mechanikę wpływa również jego położenie geograficzne, położone na dużej wysokości. „ Jazda na dużej wysokości kosztuje silnik F1 około 8% swojej mocy », dodaje Rémi Taffin, kierownik ds. eksploatacji silników. „ Mimo utraty tej mocy, wysokość ma pozytywny wpływ na silnik, ponieważ ruchome części są mniej podatne na uszkodzenia. Mniej powietrza dostaje się do silnika, co oznacza mniejszy nacisk na tłoki, wałek rozrządu, korbowody i inne ruchome części. »
Znajdź w swoim magazynie AUTOhebdo, jutro w kioskach, Mag? F1 poświęcona GP Brazylii, z prezentacją pięciu pretendentów do tytułu i dokumentacją techniczną ich trzech samochodów. Nie zapominając o ocenach redakcyjnych, a także analizie i opinii Davida Coultharda.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)