Isola: „Samochody F1 2022 nie będą dużo wolniejsze niż jednomiejscowe samochody 2021”

Mario Isola, szef konkurencji Pirelli, wyciągnął optymistyczne wnioski na temat nowych 18-calowych opon, które będą na wyposażeniu F1 w 2022 roku.

opublikowany 20/01/2022 à 12:02

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Isola: „Samochody F1 2022 nie będą dużo wolniejsze niż jednomiejscowe samochody 2021”

Ferrari SF21 Charlesa Leclerca z 18-calowymi oponami Pirelli w Abu Zabi. ©DPPI

Zima to idealny czas na napełnienie optymizmem kierowców i zespołów. Pirelli nie odstępuje od reguły za pośrednictwem głosu kierownika zawodów Mario Isoli.

Włoch przedstawił wnioski wyciągnięte z testów 18-calowych opon podczas konferencji z okazji 150-lecia firmy transalpine. „Powiedziałbym, że potwierdziliśmy, że nowy produkt ma cechy, których wymagała od nas FIA, a mianowicie mniejsze przegrzewanie się karkasu i możliwość częstszego atakowania kierowców, on się cieszy.

Przeprowadzenie tych testów w Abu Zabi było ważne, ponieważ musieliśmy także zarządzać ruchem na torze. To coś, czego nie byliśmy w stanie zasymulować podczas naszych testów rozwoju opon, podczas których jeden samochód jeździł na torze z maksymalnie dwoma samochodami”., nastąpił Mario Izola.

W kwestii zużycia opon, kolejnego gorącego problemu, który często uniemożliwia kierowcom zabawę za kierownicą, dyrektor zawodów Pirelli uspokaja sytuację. „Trudno prognozować, ponieważ jeździliśmy na mułach, więc musimy poczekać na faktyczne osiągi nowych samochodów na rok 2022. »

Jednak jeden z głównych wniosków z testów z grudnia 2021 r. dotyczy różnicy w tempie jednomiejscowych samochodów z poprzedniego roku i przyszłych samochodów z 2022 r. Ostatecznie różnica w wydajności nie byłaby tak ogromna...

„Mamy symulacje od zespołów, symulacje mówią nam, że nowe samochody nie są dużo wolniejsze w porównaniu do samochodów z zeszłego roku. Samochody F1 na sezon 2022 nie będą dużo wolniejsze od jednomiejscowych samochodów na rok 2021.

Na początku mówiliśmy o ponad trzech sekundach na okrążenie; teraz jest pół sekundy lub sekunda, więc jeśli zaczną z różnicą zaledwie jednej sekundy, oznacza to, że w trakcie sezonu prawdopodobnie osiągną ten sam poziom wyników, jaki osiągnęliśmy w 2021 roku.

Ta zmiana czasów okrążeń przypomina duży postęp odnotowany w 2014 roku, kiedy wprowadzono hybrydowe turbosprężarki V6 w miejsce wolnossących silników V8. Na początku sezonu jednomiejscowe samochody były wolniejsze od swoich starszych sióstr, ale jesienią następnego roku różnica została zniwelowana, po czym tendencja szybko się odwróciła.

Wreszcie Pirelli współpracuje z BBS, jedyny dostawca felg, aby lepiej zintegrować oba elementy w kole. „ Rozpoczęliśmy z nimi rok 2020. Przeprowadziliśmy także testy z 18-calowymi oponami zamontowanymi na felgach BBS. Bardzo przydatnym podejściem było posiadanie tej grupy roboczej, która spotykała się co tydzień w celu monitorowania postępu działania”.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)