James Allison identyfikuje trudności na torze W15 w Melbourne

Grand Prix Australii było chaotyczne dla Mercedesa. James Allison, dyrektor techniczny niemieckiej marki, zidentyfikował trudności W15, które w końcu mogłyby pozwolić im ruszyć do przodu.

opublikowany 28/03/2024 à 15:24

Yannisa Duvala

0 Zobacz komentarze)

James Allison identyfikuje trudności na torze W15 w Melbourne

James Allison nie ukrywa, W15 cierpi. ©DPPI

Trzeci weekend z rzędu jest szczególnie skomplikowany Mercedes na początku sezonu, kilka wielkich głów ze stajni wszczęło alarm, w tym przypadku Toto Wolff et Lewis Hamilton. Będziemy musieli ciężko pracować po stronie Brackley, aby jak najszybciej rozwiązać problemy W15. W Australii oba samochody niemieckiego zespołu były daleko od czołowej grupy i oba zostały zmuszone do wycofania się, po raz pierwszy od Grand Prix Austrii w 2018 roku…

Stopniowo zaczęto identyfikować główne problemy z Mercedesem. Wśród nich utrata docisku w szybkich zakrętach. Jednak rozwiązania mające na celu przezwyciężenie tych wad pozostają niejasne. W wywiadzie opublikowanym na kanale YouTube Mercedesa, James Allison podsumowuje początek sezonu.

„Zaczynamy dostrzegać pewien wzór, zwierza się brytyjskiemu dyrektorowi technicznemu. Przez większość weekendów mamy okres, w którym czujemy się dobrze w samochodzie i mamy do niego pewność. Ale potem, w ważnych sesjach, kwalifikacjach i wyścigu, mamy problemy. ”

Mercedes cierpi z powodu wysokich temperatur

Wydaje się, że w Australii W15 ucierpiał z powodu klimatu, szczególnie podczas wyścigów. „Najsilniejsza korelacja, jaką mogliśmy w tej chwili uzyskać, jest taka, że ​​kiedy tor jest gorący, przy maksymalnej temperaturze w ciągu dnia, a co za tym idzie, temperatura opon wzrasta, wtedy tracimy naszą konkurencyjność, ubolewa nad Jamesem Allisonem. Wszystkie momenty, w których spisaliśmy się najlepiej, miały miejsce podczas sesji, podczas których było najfajniej. Daje nam to pewne wskazówki co do dalszych działań. »

Jednak zdaniem Allison Mercedes będzie w stanie rozwiązać problem podczas następnych Grand Prix, zmieniając kilka parametrów w samochodzie. Oczywiście nie wyleczy to wszystkich bolączek Srebrnych Strzał, ale może pomóc im zrobić pierwszy krok naprzód: „Jeśli prawidłowo zidentyfikowaliśmy przyczyny wzrostu i spadku naszej konkurencyjności, wówczas będziemy mogli w weekend popracować nad programem mającym na celu zmianę temperatury i bilansu cieplnego z przodu na tył na naszą korzyść przy użyciu wszystkich konwencjonalnych tuningów samochodów narzędzia. Jest to praca, którą można wykonać w fabryce, w symulatorze itp. »

Powody odejścia Lewisa Hamiltona na emeryturę

W tym samym wywiadzie James Allison omówił także powody wycofania się Lewisa Hamiltona z Grand Prix Australii. „[To] szybka utrata ciśnienia oleju, po której następuje wyłączenie silnika w celu jego ochrony, ujawnia brytyjski inżynier. Kiedy wiesz, że poniosłeś tak katastrofalną stratę, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, to natychmiast temu zapobiec. Zwykle mamy dość jasny łańcuch dowodowy dotyczący przyczyny straty, co pozwala nam lepiej pracować na przyszłość. »

CZYTAJ TAKŻE > Daniel Ricciardo, za dużo lat?

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz