James Allison nie martwił się legalnością nowego zarządu Mercedesa

Dyrektor techniczny zespołu gwiazd określa, że ​​FIA ​​od niedawna była świadoma istnienia systemu DDA. 

opublikowany 20/02/2020 à 15:11

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

James Allison nie martwił się legalnością nowego zarządu Mercedesa

Co by to było Formuła 1 bez tych technicznych innowacji? Drugi dzień testów zimowych 2020 przypomniał nam o sile kreatywności, jaką mogą wykazać się myślące głowy na padoku. 

Mercedes w ten sposób opublikowano w czwartek rano w Barcelonie „ nowy tryb w układzie kierowniczym », widoczny dla całego świata dzięki obrazom z kamery pokładowej Lewis Hamilton

Wychodząc z zakrętu, sześciokrotny mistrz świata przyciągnął kierownicę bliżej klatki piersiowej. Ruch ten powoduje natychmiastowe i spektakularne zaostrzenie zbieżności i/lub pochylenia przednich kół nowego W11. 

« Nie powiem nic więcej poza tym, co mogliście zobaczyć na ekranie.– zwierzył się James Allison, dyrektor techniczny niemieckiego producenta. Mamy w samochodzie system, który uosabia nowy pomysł. Nazwaliśmy to DAS (dla „Sterowania dwuosiowego” w języku angielskim lub DDA w języku francuskim dla « Sterowanie dwuosiowe », przyp. red.). 

Wprowadza dodatkowy wymiar w zakresie kierowania dla kierowcy. Nie będę Wam teraz zdradzać, dlaczego z niego korzystamy i jak działa to urządzenie. Jestem po prostu szczęśliwy, że mam go w samochodzie i zobaczymy, jak przydatny będzie system w nadchodzących dniach jazdy. ". 

Powracając ponownie do tematu legalności takiego znaleziska w szczególnie ograniczonym obszarze samochodu, brytyjski inżynier odpowiedział, że w czwartek FIA nie dowiedziała się o istnieniu DDA. 

« Rozmawiamy z nimi na ten temat już od jakiegoś czasu– dodała Allison. Zasady są dość jasne odnośnie tego, co jest dozwolone w przypadku układów kierowniczych. Jestem przekonany, że jesteśmy u celu ". 

W tej historii najbardziej niepokojący dla konkurencji jest być może fakt, że słynne DDA nie jest jedyną innowacją, jaką zawiera W11. 

« Każdy nowy samochód jest pełen nowych funkcji, Allison wyjaśniła dalej. Nawet jeśli nie są tak widoczne jak system taki jak ten, który odkryłeś. Jedną z moich największych przyjemności w Mercedesie jest sposób, w jaki robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej wprowadzić zmiany na tor. ". 

Obecny obok Allison podczas przerwy na lunch Lewis Hamilton nie powiedział wiele więcej na temat urządzenia, które od dzisiejszego ranka wstrząsnęło małym światem F1. Brytyjczyk zapewnił jedynie, że nie stwarza żadnego zagrożenia dla pilota. 

« Korzystałem z systemu tylko rano, więc nie mam zbyt wiele do powiedzenia– stwierdził Hamilton. Dowiedziałem się, jak najlepiej wykorzystać system. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, nie ma żadnych problemów do zgłoszenia. Dla mnie bardzo budujące jest to, że zespół nadal wprowadza innowacje, aby pozostać o krok przed liderem. To podkreśla jakość pracy wykonanej przez nasze myślące głowy. Mam nadzieję, że to znalezisko będzie dla nas korzystne ". 

Imperial od 2014 roku zespół Mercedesa mocno uderza od pierwszych okrążeń 2020 roku. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz