Ostrzeżenie Jensona Buttona dotyczące ochrony torów historycznych

Mistrz świata F2009 z 1 roku wyjaśnia swoje zastrzeżenia dotyczące uogólniania bezdusznych torów miejskich ze szkodą dla historycznych torów, takich jak Spa-Francorchamps.

opublikowany 14/08/2022 à 15:53

Medhiego Casauranga

1 Zobacz komentarze)

Ostrzeżenie Jensona Buttona dotyczące ochrony torów historycznych

Jenson Button staje po stronie kierowcy. © DPPI / F. Gooden

Ogłoszenie kalendarza na rok 2023 Formuła 1 jest już dawno spóźnione, ale pewne mocne przesłanki sugerują, że Grand Prix Belgii zostanie zapomniane na przyszły sezon ze względu na rosnącą liczbę nowych miejsc docelowych (prawdopodobnie 24 wydarzenia) i kraje gromadzące w kolejce więcej pieniędzy niż tradycyjne kraje, takie jak Belgia.

Pomysł komponowania bez legendarnego toru Spa-Francorchamps w 2023 roku nie zachwyca zarówno członków padoków, jak i byłych kierowców. Zapytany o tę perspektywę Jenson Button nie zrozumie tego wycofania się z programu.

„Jeśli Spa tu nie będzie, będę bardzo zdenerwowany”, ogłosił zwycięzcę edycji 2012 do podcastu WTF1. „Jeśli zabierzesz Spa, to nie dlatego, że to nie jest dobry tor. To jeden z najlepszych na świecie, wyścigi są niesamowite, kierowcy je uwielbiają, a zespoły uwielbiają tam jeździć. Musimy być trochę ostrożni. Wiemy, że Formuła 1 to rozrywka i pewien program telewizyjny (Drive to Survive w serwisie Netflix. Notatka redaktora) uczyniło go bardzo sławnym w Ameryce, co jest świetne dla tego sportu.

Musimy jednak zadbać o to, aby mistrzostwa były ekscytujące i jeździć na torach, które zapewniają nam świetne ściganie, ponieważ zobaczymy szczęśliwych kierowców. Wyciągniesz z nich o wiele więcej, jeśli będą zadowoleni z jazdy. W przeciwnym razie będą się zastanawiać: „Dlaczego jesteśmy na tej ścieżce?” To żadna zabawa, nie da się wyprzedzić, jest za wąsko. » »

Mistrz świata F2009 z 1 roku, oprócz stawiania się w sytuacji swoich byłych kolegów, ostrzega Liberty Media przed tendencją, że amerykańscy właściciele tego sportu muszą odwiedzać miasta częściej niż to konieczne (obecnie Baku, Jeddah, Miami). w Las Vegas w 2023 r.).

« Podoba mi się połączenie torów ulicznych i torów oldschoolowych, ale nie możemy pojechać do każdego centrum miasta i tam pojechać tylko ze względu na wspaniałą lokalizację. Musi to wynikać z samego toru i kraju, w którym się znajduje, bo w ten sposób powiększa się grono fanów, a wyścig w telewizji będzie fajny, z mnóstwem walk. »

CZYTAJ TAKŻE > Christian Horner chce utrzymać Spa-Francorchamps w kalendarzu na rok 2023

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

J

Jean-Yves Hubert

14 o 08:2022

Zgadzam się, tory miejskie nie mają duszy, a widzowie są zaparkowani tak, aby podczas wyścigów nie mogli przemieszczać się z miejsca na miejsce! Zero...

Aby napisać komentarz