Dzień Ziemi – kiedy Honda broniła sprawy klimatycznej w F1

W 22 roku dzień 1970 kwietnia stał się Dniem Ziemi, którego ideą było wspieranie ochrony środowiska i spowolnienie globalnego ocieplenia. Pretekst doskonale nadaje się do przypomnienia szybkiego eskapady Hondy w dziedzinie ekologii w latach 2007 i 2008.

opublikowany 22/04/2020 à 14:42

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dzień Ziemi – kiedy Honda broniła sprawy klimatycznej w F1

Tak zaangażowany Formuła 1japoński producent organizuje prezentację swojego jednomiejscowy 26 lutego 2007 w prestiżowej i oryginalnej scenerii Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Kiedy Jenson Button i Rubens Barrichello podnieśli zasłonę na samochodzie, było zdumienie: brak widocznego sponsora i wyjątkowe barwy, w których Ziemia jest przedstawiona z kosmosu!

 

 

Honda pragnie zademonstrować swoją troskę o środowisko poprzez tę niezwykłą dekorację. Około trzydziestu partnerów rezygnuje z widoczności nadwozia w zamian za ten chwyt reklamowy. Aby zwiększyć świadomość, uruchomiono stronę internetową My Earth Dream.com. Każdy, kto chce, aby jego nazwisko zostało zapisane (trudnymi do odczytania znakami i w przypadku niewielkiej transakcji) na samochodzie, może poprosić o to na tej stronie. 

Niestety, greenwashing, przepraszam, wrażliwość ekologiczna, będzie ledwo widoczny. Nie ze względu na barwę, która całkowicie kontrastuje z barwami typowymi dla F1, ale bardziej ze względu na brak konkurencyjności samochodu.

Zamiast krążyć po skrzydle, oddajmy głos Jensonowi Buttonowi, który niedawno w tych słowach wyjaśnił swoje wspomnienia na swoim Instagramie. „Biegałem z numerem 7. Cóż, zrozumiałem w tym sezonie, że żaden numer nie przynosi szczęścia! Przynajmniej ratowaliśmy planetę”– stwierdził ironicznie.

 

Honda musiała poczekać do ósmej rundy, aby zdobyć pierwsze dwa punkty, a w 17 konkurencjach zdobyła jedynie marne sześć punktów. Wystarczająco, aby umieścić go na ósmym miejscu w tabeli producentów. Monumentalna porażka, biorąc pod uwagę dobrą formę prezentowaną w zeszłym roku (zwycięstwo, 4. miejsce wśród Producentów), a przede wszystkim lekcję wyrządzoną przez małą konstrukcję Super Aguri, która miała być klientem Hondy, ale która stale jechała szybciej.

Poza sezonem 2007-08 jest dla Hondy szansa na powrót na właściwe tory. Przede wszystkim przyciąga w swoje szeregi lidera technicznego, Rossa Brawna. Brytyjczyk przybywa za późno, aby wpłynąć na samochód na sezon 2008, więc będzie musiał przetrwać kilka następnych miesięcy najlepiej, jak potrafi.

Dział marketingu japońskiej marki pozostaje wierny motywowi przewodniemu „Earth Dreams”, ale kolorystyka jest jaśniejsza z mniej inwazyjną planetą, białą zamiast kosmicznej czerni i dwoma klasycznymi paskami wzdłuż nosa. 

Jak mówi przysłowie, najszybsze samochody wyścigowe są zawsze najpiękniejsze. W tym przypadku Honda R108 jest bliska błędu natury, niestety pogłębionego przez ekstrawagancje aerodynamiczne, takie jak uszy Dumbo na przednim błotniku czy płetwa rekina.


Dzieło sztuki… © DPPI 

Jednak magia F1 pozwala „Rubinho” Barrichello zdobyć bramkę nieprawdopodobne podium pod angielską powodzią z Silverstone. Ten występ nie będzie miał przyszłości, ponieważ Honda spada o jedno miejsce w klasyfikacji producentów (9.)!

Jenson Button będzie znał wzór opisujący zachowanie tego samochodu. „Tak, miał płetwy, płetwy i coraz więcej płetw, ale żadna z nich tak naprawdę nie pomogła ! Działało tylko na mokrej nawierzchni. »

Rozczarowana i wykorzystując jesienny kryzys gospodarczy, Honda ogłasza wycofanie się z F1, podczas gdy jednomiejscowy samochód 2009 już bardzo zaawansowany pod egidą Rossa Brawna. Nazywa się to złym wyczuciem czasu.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)