Grand Prix Brazylii będzie ostatnią okazją, aby usłyszeć ryk silników V8 F1 ponieważ od przyszłego roku przepisy będą wymagać hybrydowych silników V6 z turbodoładowaniem o pojemności 1.6 l. Od czasu wprowadzenia na rynek w 2006 r. silnik ten przeszedł liczne udoskonalenia pomimo zamrożenia prac rozwojowych. „Pierwszym, w 2007 r., była homologacja lub zamrożenie najważniejszych części silnika, a także wprowadzenie prędkości maksymalnej”, wyjaśnia Rob White. „W 2008 roku rozszerzono zakres zezwoleń i wprowadzono SECU. W 2009 roku wprowadzono limit ośmiu silników na samochód w sezonie i zwiększono prędkość maksymalną z 19 000 do 18 000 obr/min. Niedawno otrzymaliśmy kolejne wyjaśnienia dotyczące mapowania silnika i jego stosowania. »
Ograniczenia przepisów dotyczące silnika F1 uniemożliwiają nam poznanie prawdziwych ograniczeń silnika V8, który w szczególności musiał uzyskać coraz większą niezawodność, ponieważ silnik musi teraz wytrzymać 2500 km w porównaniu do dotychczasowych 350 km. „W niecałe 12 lat pomnożyliśmy tę odległość siedmiokrotnie”– podkreśla zastępca dyrektora generalnego ds Wirusy-Châtillon. „Myślę, że bez żadnych przepisów w tej dziedzinie moglibyśmy osiągnąć 22 000 obr./min, zapewniając dodatkową moc 75 koni mechanicznych (w granicach 10%), co odpowiada skróceniu czasu okrążenia o dwie sekundy na torze takim jak Monza. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)