W sezonie 2021 rozpoczną się wyścigi sprinterskie Formuła 1. W ciągu roku odbędą się trzy rundy Sprintu, dwie na Grand Prix Europy i jedna poza Starym Kontynentem.
Trzy nowe rundy, w przypadku których Pirelli zdecydowało się zmienić przydział opon. Tym samym każdy kierowca będzie miał łącznie 12 kompletów opon w porównaniu do zwykłych 13: 6 miękkich (czerwonych), 4 średnich (żółtych) i dwa twarde (białe) oprócz 4 kompletów pośrednich (zielonych) i 3 deszczowych jak każdy weekend wyścigowy.
Producent wskazał także nową instrukcję użytkowania opon do rund Sprint:
- Trening bezpłatny: w pierwszym treningu każdy kierowca musi użyć dwóch kompletów, niezależnie od rodzaju gumy, i przekazać jeden Pirelli na koniec sesji. W EL1 zawodnicy będą mogli wykorzystać dowolną liczbę zestawów.
- Kwalifikacje: dozwolone będą wyłącznie miękkie opony, maksymalnie pięć kompletów i tylko jeden w Q3. Pirelli twierdzi również, że kierowcy nie będą zmuszeni rozpoczynać niedzielnego Grand Prix na sprzęcie, na którym rejestrowali swój najlepszy czas w drugim kwartale.
- Wyścig sprinterski: kierowcy mają wolny wybór. Na koniec wyścigu sprinterskiego będą musieli zwrócić Pirelli komplet opon z największą liczbą ukończonych okrążeń. W przeciwieństwie do niedzielnego Grand Prix, nie ma obowiązku zatrzymywania się w boksie. Jeżeli wyścig odbywa się w mokrych warunkach, każdy kierowca musi zapewnić firmie Pirelli sprzęt przejściowy lub przeciwdeszczowy. W zamian włoski producent zastąpi go dodatkowym kompletem pośredników.
- Grand Prix: każdy kierowca wybiera swoją strategię z obowiązkiem użycia dwóch różnych komponentów, ale bez konieczności używania słynnego biegu Q2. Obowiązkowy pit stop jest logicznie utrzymany. Zasada, że Pirelli wybiera na wyścig dwa komplety opon, pozostaje w mocy.
Aby przeczytać także
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)