Zablokowana nakrętka koła Bottasa: kto jest winny?

opublikowany 25/05/2021 à 15:27

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Zablokowana nakrętka koła Bottasa: kto jest winny?

kiedy Valtteri Bottas (Mercedes) nie staje na trzecim stopniu podium w 2021 roku, poddaje się. Sprawdzona obserwacja w Imola po wypadek z Georgem Russellem (Williams) następnie do Monako gdzie zapieczona nakrętka koła zmusił go do zsiadania.

 

Pierwszą myślą było przywołanie chronicznego pecha Fina, podczas gdy jego kolega z drużyny Lewis Hamilton kontynuuje tytuły mistrza świata. W końcu nigdy wcześniej nakrętka koła nie zatarła się tak mocno, że pozostawała bezpiecznie przymocowana do koła, nawet dzień po wyścigu!

Wygląda na to, że Valtteri Bottas przyciąga wszelkie możliwe kłopoty. Jego szef Toto Wolff oczyścił pracę mechaników podczas tego zdarzenia. „W rzeczywistości mechanik, który trzymał broń w dłoni, jest jednym z najlepszych i najbardziej zdolnych w zespole pod względem prędkości pit stopów. To nigdy nie jest wina tylko jednej osoby. Zawsze jest kilka czynników »– wyjaśnia Austriak.

W pobliżu Niemiecki magazyn Auto Motor und Sport, Toto Wolff wyjawił jedną z możliwych przyczyn odejścia swojego kierowcy na emeryturę: złe umiejscowienie na stoisku. « Valtteri zatrzymał się trochę za wcześnie. Oznaczało to, że mechanik musiał przyłożyć pistolet inny kąt (niż zwykle. Przyp. red.). Ten kąt uszkodził nakrętkę mocującą i nie mogliśmy jej wyjąć. »

Główny zespół zapowiedział także, że w nadchodzących tygodniach orzechy zostaną zmodyfikowane, aby uniknąć ponownego przeżywania tych żenujących chwil. „Zawsze istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do tak katastrofalnej awarii i w tym przypadku musimy przeprojektować część. Musimy sprawdzić materiał naszej nakrętki. »

W mistrzostwach Valtteri Bottas jest czwarty z 47 punktami.

Znajdź w numerze AUTO 2313tygodniowo, w sprzedaży cyfrowej w poniedziałek wieczorem i w czwartek w kioskach, analiza F1 w Monako przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

0 Zobacz komentarze)