Zespół Renault wkrótce ulegnie zmianie Alpine Zespół F1

Luca de Meo, nowy dyrektor generalny francuskiego producenta, chciałby, aby marka Dieppe stała się sportową marką Losange.

opublikowany 05/09/2020 à 10:05

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Zespół Renault wkrótce ulegnie zmianie Alpine Zespół F1

To marka pasjonatów, ciesząca się dobrą opinią, ale też marka niszowa, która może zyskać na ogromnej ekspozycji medialnej i marketingowej, jaką oferuje Formuła 1.

Po wielu sukcesach w rallye i Wytrzymałośćwkrótce otworzy się nowy rozdział w bogatej historiiAlpine w wyścigach samochodowych. Kilka źródeł podało AUTOtygodniowo że firma z Dieppe (Seine-Maritime) przygotowywała się do wejścia do Grand Prix w postaci zmiany nazwy i identyfikacji wizualnej Zespół Renault F1 od sezonu 2021. 

Następnie zostanie wezwany zespół fabryczny francuskiego producenta Alpine F1 Team, na razie nie wiadomo, czy sponsor tytularny DP World, władze portu w Dubaju, który przybył w tym sezonie, przedłuży współpracę poza obecną kampanię. 

Cel tej gruntownej przemiany: wykorzystanie światowej wizytówki Formuły 1, aby rzucić na nią światło reflektorów Alpine, która stałaby się również sportową marką Grupy Renault, zastępując znaczek Renault Sport. 

Początki tej zmiany wizerunku stały się namacalne w czwartek 3 września, kiedy Renault zaprezentowało „ projekt rozwoju organizacyjnego », skupiony wokół 4 dywizji, które mają stać się autonomicznymi podmiotami: Renault, Dacia, Alpinei Nowa Mobilność. 

Takie jak, Cyril Abiteboul, szefowi zespołu Renault F1 Team i dyrektorowi generalnemu Renault Sport Racing, powierzono misję stworzenia struktury marki Normandy założonej przez Jeana Rédélé w 1955 r. i przekazanej do Losange w 1973 r. 

Obecny na piątkowej konferencji prasowej FIA na Monzy podczas Grand Prix Włoch francuski menadżer wymijająco wspomniał o możliwości zmiany tożsamości zespołu Renault F1. 

Abiteboul z zadowoleniem stwierdził, że Luca de Meo „ wielkie oczekiwania wobec Alpine » i pozostawił nowemu, silnemu człowiekowi w Renault ogłoszenie swojej strategii w odpowiednim czasie. 

Ten ostatni powinien osobiście ogłosić nową nazwę zespołu F1 w niedzielę rano przed wyścigiem podczas dedykowanej konferencji prasowej. Przyszłej tożsamości francuskiej drużyny towarzyszyłaby zmiana barw na jednomiejscowy 2021 w celu zintegrowania tradycyjnych kolorówAlpine, szczególnie niebieski.


Alpine był rajdowym mistrzem świata w 1973 r. na Berlinette, prowadzonej tutaj przez Jean-Pierre'a Nicolasa i Michela Viala w Monte-Carlo

  • Powrót do podstaw

Przed dołączeniem do czołowej kategorii pojazdów jednomiejscowych marka Dieppe zdobyła uznanie w rajdach i wyścigach długodystansowych. W 1973 r. Alpine zostaje rajdową mistrzynią świata dzięki swojej słynnej Berlinette i talentowi kwartetu złożonego z Muszkieterów Jean-Luca Thériera, Bernarda Darniche'a, Jean-Claude'a Andrueta i Jean-Pierre'a Nicolasa.

Po kilku sukcesach klasowych 24 godziny Le Mans, Alpine odniósł zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 1978 r. dzięki Didierowi Pironiemu i Jean-Pierre’owi Jaussaudowi za kierownicą Renault Alpine A442B.

Następuje długi okres snu, zanim śpiąca królewna obudzi się w 2010 roku, zarówno po stronie produktu, jak i wraz z wprowadzeniem na rynek samochodu koncepcyjnego Alpine A110-50, a następnie nowa generacja A110, która konkuruje dzięki udanej współpracy z firmą Signatech, która oferuje rebranding podwozia Oreca LMP2. 

Metamorfoza zespołu Renault w Alpine Zespół F1 byłby podobny do zespołu Saubera, którym się stał Alfa Romeo w 2018 roku. Przypomina to także nadejścieAston Martin w miejsce Racing Point w 2021 roku. 

Innymi słowy partnerstwo ograniczałoby się do zmiany identyfikacji wizualnej, Alpine brak środków technicznych w Dieppe, aby stworzyć nowoczesny jednomiejscowy samochód Formuły 1. Tym bardziej u zarania wielkiej rewolucji technicznej w roku 2022, w której Renault pokładało wszelkie nadzieje. 

Dlatego podwozie będzie zawsze produkowane w dzialeEnstone (Wielka Brytania) i hybrydowe silniki turbo V6 zaprojektowane i opracowane w powiększonych i odnowionych warsztatach w Viry-Châtillon (Essonne). Słowo Renault będzie nadal pojawiać się w nomenklaturze silników. 

Choć może to być zaskakujące i nieoczekiwane, to przybycieAlpine w Formule 1 faktycznie oznacza powrót do podstaw dla Renault i jego przyszłej marki premium. Przed wystartowaniem w Grand Prix swoim słynnym RS01 z turbodoładowanym silnikiem w 1977 roku, francuski producent przeprowadził długie testy z Jean-Pierrem Jabouille’em za kierownicą prototypu zaprojektowanego przez Alpine : A500. 

Skontaktowano się z AUTOtygodniowo, zespół Renault nie chciał komentować tej informacji. 


Renault wygrało 24-godzinny wyścig Le Mans w 1978 rAlpine A442B firmy Jaussaud i Pironi

 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)