Można było się tego spodziewać, teraz mamy potwierdzenie. Tam Formuła 1 wystartuje w „owalnej” konfiguracji toru w Bahrajnie podczas drugiego wyścigu organizowanego w kraju, w weekend 4-6 grudnia.
Ponieważ w Bahrajnie rozważa się kilka Grand Prix, w pewnym momencie mówiono nawet o trzech, szerzyły się spekulacje na temat wykorzystywanych tras. Tor ma wiele możliwości, w tym typowy tor Grand Prix Formuły 1 o długości 5,412 km, tak zwaną konfigurację wytrzymałościową o długości ponad sześciu kilometrów, a zatem „owal”.
Docelowo w tym sezonie Grand Prix Bahrajnu odbędzie się na zwykłym torze, a Grand Prix Sakhir na „owalu”.
Jeśli pierwsze opus odbędzie się pod koniec dnia, kwalifikacje i wyścig do drugiej imprezy odbędą się w całości w nocy, na trasie o długości 3,543 km. Dystans, a przede wszystkim nietypowa konfiguracja jak na tor Formuły 1. W wyścigu kierowcy pokonują 87 okrążeń toru, na których ogłaszane są czasy około 55 sekund.
„Rozważaliśmy wiele opcji alternatywnego układu toru i doszliśmy do wniosku, że tor zewnętrzny będzie najlepszym rozwiązaniem i zapewni zespołom nowe wyzwanie oraz zachwyci fanów dużymi prędkościami i bardzo szybkimi okrążeniami” – skomentował Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)