F1 wkrótce przyjmie Nowy Ład

Znaczący spadek budżetu, dodany system handicapów do rozwoju aerodynamiki, ograniczony rozwój silników, sport przygotowuje się do przyjęcia szeregu radykalnych środków, aby zapewnić sobie przetrwanie. 

opublikowany 24/05/2020 à 09:52

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

F1 wkrótce przyjmie Nowy Ład

W obliczu bezprecedensowego kryzysu zdrowotnego i gospodarczego, który uderza w świat i w żaden sposób nie oszczędza sportów motorowych, Formuła 1 na czele Jean Todt, prezes FIA, wezwał do a serię radykalnych środków W stylu Nowego Ładu, rozległego planu reform zapoczątkowanego przez amerykańskiego prezydenta Franklina Roosevelta na początku lat trzydziestych XX wieku, aby wyprowadzić swój kraj z otchłani Wielkiego Kryzysu.

Po tygodniach intensywnych negocjacji między organem zarządzającym, dyrektorem ds. praw komercyjnych Liberty Media i 10 zespołami w sieci, Nowy Ład wkrótce ujrzy światło dzienne. BBC Sport ujawniło, że ten ważny pakiet legislacyjny otrzymał zielone światło od zespołów po głosowaniu elektronicznym pod koniec tygodnia. Od tego czasu kilka źródeł potwierdziło nam treść przyszłych przepisów mających zapewnić nic innego jak przetrwanie sportu. 

Flagowy projekt był już znany, ale był przedmiotem ostrej debaty pomiędzy dużymi samochodami a skromniejszymi konstrukcjami. To jest obniżenie pułapu budżetu od 175 milionów dolarów (161 milionów euro) do 145 milionów dolarów (134 miliony euro) w 2021 roku z dalszymi obniżkami według następującej malejącej skali: 140 mln dolarów (129 mln euro) w 2022 r., następnie 135 mln dolarów (125 mln euro) na lata 2023–25. 

Drugi ważny środek dotyczypojawienie się systemu handicapowego pod względem rozwoju aerodynamiki w oparciu o odwrotną kolejność Mistrzostw Świata Producentów. Konkretnie zespół, który zajmie ostatnie miejsce w rankingu, skorzysta na wydłużonym czasie pracy w tunelu aerodynamicznym i będzie mógł częściej niż wszyscy rywale korzystać z cyfrowej dynamiki płynów. Wartości te będą się zmniejszać w miarę wspinania się w rankingach. 

Mechanizm przypomina system draftu stosowany w amerykańskim sporcie, gdzie pierwszeństwo w wyborze nowych zawodników kończących studia mają drużyny z poprzedniego sezonu, które osiągają najgorsze wyniki. To niewątpliwie ostatni krok przed środkami, które trudno przewidzieć w F1, takimi jak „balast sukcesu” (handicap masowy) i inne balansy osiągów obowiązujące w mistrzostwach. Wytrzymałość i GT.   

Nadchodzące zmiany regulacyjne przewidują także zamrożenie prac rozwojowych do końca 2021 r., ścisły nadzór nad liczbą udoskonaleń silników oraz ograniczenia w korzystaniu ze stanowisk testowych. 

Ten Nowy Ład musi zostać ratyfikowany na początku przyszłego tygodnia po nowym zdalnym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych FIA.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz