Grupa Strategiczna ds F1 które zebrało się w czwartek 14 maja w Biggin Hill (Wielka Brytania) przedstawiło szereg działań, które zmienią oblicze F1 w celu przywrócenia wizerunku dyscypliny, która w ostatnich latach traci na sile.
W sezonie 2016 zespoły będą mogły swobodnie wybierać dwa rodzaje opon (z czterech dostępnych) podczas każdego Grand Prix.
Na rok 2017 Grupa Strategiczna planuje:
- z Najszybszy F1 w tempie od 5 do 6 sekund na okrążenie z ulepszeniami aerodynamicznymi, szerszymi oponami i lżejszymi jednomiejscowymi pojazdami
- plik ponowne wprowadzenie dostaw, z limitem zużycia zawsze zawartym w regulaminie
- z Jednostki napędowe o wyższych obrotach i wzmocnionym hałasie
- z bardziej agresywne linie
W obecności Berniego Ecclestone’a, dyrektora wykonawczego F1, Jeana Todta, Prezydenta FIA i sześciu głównych zespołów: Mercedes, Ferrari, czerwony Byk, Williams, McLaren i Force India Grupa Strategiczna F1 wyznaczyła kilka dróg refleksji. Wśród badanych opcji m.in. format weekendów może ulec zmianie et odlotów można było dokonać bez żadnej pomocy.
Wspomniano w komunikacie prasowym Grupy Strategicznej F1 „przeanalizowano różne scenariusze pod kątem redukcji kosztów” które w nadchodzących tygodniach będą oceniane ze stajniami na padoku, bez zakładanie stajni klientów nawet nie wspomniano. Z drugiej strony stabilność powinna być na poziomie silnika „ze względu na poczynione inwestycje”. Środki te zostaną przedłożone Komisji F1 i Radzie Światowej FIA którego następne posiedzenie odbędzie się 10 lipca w Meksyku.
Dodanie piątego silnika na sezon w porównaniu z czterema dopuszczonymi w 5 roku zostało odrzucone przez Grupę Strategiczną F4.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)