Od 1 roku F2021 może eksperymentować z wyścigami sprinterskimi

Z drugiej strony Stefano Domenicali, nowy dyrektor generalny tej dyscypliny, pochował projekt odwróconej siatki. 

opublikowany 05/02/2021 à 12:16

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Od 1 roku F2021 może eksperymentować z wyścigami sprinterskimi

Format weekendów Grand Prix, temat powracający do znudzenia w dyskusjach na padoku przez kilka sezonów, mogłoby obejmować sobotnie rundy sprinterskie od nadchodzącego sezonu. 

W każdym razie to właśnie powiedział Stefano Domenicali podczas niedawnej sesji w małych mediach. Nowy kapitan F1, który 1 stycznia 2021 r. oficjalnie zastąpił Chase’a Careya, wykluczył natomiast wprowadzenie wyścigów z odwróconą siatką, o której wspominano wielokrotnie w ostatnich miesiącach. 

« Odwrócone siatki się skończyły– zwierzył się były dyrektor zespołu Ferrari, w komentarzach zgłoszonych przez oficjalna strona F1. Choć ważne jest, aby pomyśleć o przyjęciu nowych pomysłów, które uatrakcyjnią ten sport, nie możemy tracić z oczu tradycyjnego podejścia do biegania. 

W przeszłości nauczyliśmy się, że zmieniając format kwalifikacji co 2 dni, ryzykujemy poparzeniem palców. Unikajmy tego. Myślę, że obecna formuła jest dość stabilna. 

Z drugiej strony jesteśmy ciekawi, co w sobotę mogłaby dać format rundy sprintu. Uważa się, że takie rozwiązanie można by przetestować już w tym sezonie. Trwają rozmowy z zespołami, w odpowiednich pokojach wymiany. To chyba jedyna opcja, która może być interesująca ". 

Imprezy sprintowe są stałym elementem formuły promocji, ale idą w parze z odwróconą lub półodwróconą siatką, uzależnioną od wyniku długiego wyścigu. 

Jak taki skondensowany format pasowałby do skali punktowej F1? Czy odbędą się 2 sesje kwalifikacyjne, jedna do tradycyjnego Grand Prix i druga do rundy sprintu? A co z rocznym dodatkiem na silnik i częściami zamiennymi?

Chyba, że ​​ta runda Sprintu jest zarezerwowana tylko dla nowicjuszy? Domenicali chce zaoferować początkującym więcej czasu na torze w czasach, gdy możliwości przetestowania samochodu F1 stają się coraz rzadsze.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz