Pożary w Quebecu: czy Grand Prix Kanady może się odbyć?

Gwałtowne pożary pustoszą Quebec, ponieważ w przyszłym tygodniu Montreal będzie gospodarzem Grand Prix Kanady.

opublikowany 08/06/2023 à 17:15

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Pożary w Quebecu: czy Grand Prix Kanady może się odbyć?

Czy GP Kanady 2023 odbędzie się?

Po strasznych powodziach, które spustoszyły Emilię-Romanię i do których doprowadziły odwołanie tytułowego lekarza rodzinnego w zeszłym miesiącu, F1 znów znajduje się na łasce żywiołów.

Od kilku tygodni Kanada musi zmagać się z pożarami o potwornej intensywności. Po prowincjach Alberta i Nowa Szkocja na zachodzie kraju, ofiarą płomieni padła kolej na Quebec na wschodzie.

Dym z pożarów jest taki, że miasta na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, w tym Nowy Jork i Waszyngton, zostały w ostatnich godzinach spowite pomarańczowym pyłem. Władze zdecydowanie zalecają noszenie maski, aby ograniczyć szkody spowodowane przez przenoszone cząstki.

Czy w tym kontekście zorganizowanie Grand Prix Kanady w przyszłym tygodniu (16-18 czerwca) jest zagrożone? Wiedząc, że tor Circuit Gilles Villeneuve w Montrealu położony jest 800 km od głównych źródeł pożarów.

Formuła 1 zapewnia, że ​​z największą uwagą monitoruje rozwój sytuacji. Obecnie, " wydarzenie nie jest zagrożone », Według rzecznika F1. „ Na podstawie dostępnych informacji zapewniono nas, że obecna sytuacja w Montrealu różni się od innych miejsc w kraju i Ameryce Północnej. Ryzyko pozostaje niskie, a jakość powietrza w mieście jest dobra ".

Dylemat moralny

Przypomnijmy, że Liberty Media wygłosiło podobne przemówienie w Imoli, zanim sytuacja nagle się pogorszyła. Będziemy również pamiętać, że F1 odwołała GP Emilii-Romanii z powodów materialnych, ale także wizerunkowych.

Czy ten sam dylemat moralny i etyczny nie może pojawić się w Montrealu?

Cokolwiek o tym myślimy, jaki sygnał wysłałby Grand Prix Formuły 1, podczas gdy kilkaset kilometrów dalej płoną lasy z powodu zmian klimatycznych?

F1 może być zaangażowana w transformację ekologiczną, która powinna doprowadzić ją do neutralnego śladu węglowego do 2030 r., ale wie też, że nie uniknie krytyki ze względu na to, co ucieleśnia.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz