Ferrari SF-23 „zostało całkowicie przeprojektowane”, aby walczyć o tytuł

Niezawodność, aerodynamika, zawieszenia… Scuderia podała kilka szczegółów na temat projektu Ferrari SF-23, broni Maranello, która ma rywalizować o dwie korony świata w 2023 roku.

opublikowany 14/02/2023 à 16:11

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Ferrari SF-23 „zostało całkowicie przeprojektowane”, aby walczyć o tytuł

Według inżynierów Ferrari SF-23 to ewolucja F1-75 © Federico Basile / DPPI

Ewolucja: tak przedstawia się wiadomości jednomiejscowy z Stabilny Ferrari, SF-23, zaprezentowane z wielkimi fanfarami w te Walentynki. Włoski zespół nie zmienił koncepcji aerodynamicznej na 2022 rok na nadchodzący sezon i koncentruje się na stabilności.

SF-23, wielka ewolucja F1-75

Jednak według Enrico Cardile, szefa sektora podwozi, SF-23 bardzo różni się od swojego poprzednika.. „Nasz samochód na rok 2023 jest ewolucją tego, którym jeździliśmy w zeszłym roku, ale w rzeczywistości został całkowicie przeprojektowany”– zwierzył się włoski inżynier. The Reds musieli zmierzyć się z nowymi przepisami nałożonymi na rok 2023, z podniesioną o 15 milimetrów podłogą. „ Pod względem aerodynamicznym zwiększyliśmy wsparcie pionowe, aby lepiej dostosować się do nowych przepisów lotniczych i uzyskać pożądaną charakterystykę równowagi. » 

Jednak według Enrico Cardile’a główna zauważalna zmiana w Ferrari SF-23 dotyczy zawieszeń, które zostały przeprojektowane w celu poprawy aerodynamiki i zakresu dostępnych regulacji. „Najbardziej oczywiste zmiany dotyczą przedniego zawieszenia, gdzie zmieniliśmy drążek kierowniczy na niski. Przednie skrzydło również jest inne, podobnie jak konstrukcja nosa, natomiast nadwozie jest bardziej ekstremalną wersją tego, co widzieliśmy w zeszłym sezonie. »

Ferrari wyciągnęło wnioski z przeszłości w zakresie niezawodności swoich silników

Od strony silnikowej też bez rewolucji, bo wymagają tego przepisy (silniki zamrożone do 2025 roku). Z drugiej strony Ferrari dużo pracowało nad aspektem niezawodności włoskiego zespołu napędowego, czyli czarną plamą sezonu 2022. „Skoncentrowaliśmy się na silniku spalinowym i silnikach elektrycznych” – wyjaśnił Enrico Gualtieri, menedżer ds. silników w Scuderii. Jednocześnie staraliśmy się wykorzystać doświadczenia zdobyte na torze w zeszłym sezonie i przyjrzeliśmy się wszelkim opiniom i oznakom słabości zastosowanych komponentów PU. »

W zeszłym sezonie Ferrari miało wiele wpadek związanych z niezawodnością swojej jednostki napędowej. Szczególnie porzucenia w Hiszpanii, Baku i Austrii kosztowały firmę Maranello duże punkty. Włoski zespół wyciągnął wnioski z tych awarii silnika, aby osiągnąć dobry poziom niezawodności. „Dokonaliśmy także przeglądu naszych procedur montażu, kontynuuje Enrico Gualtieri. Próbowaliśmy zrozumieć pierwotne przyczyny problemów, które napotkaliśmy na torze i wykorzystaliśmy wszelkie dostępne nam narzędzia, aby je rozwiązać. Obejmowało to wszystkie obszary, od projektowania po eksperymenty, aby spróbować przetestować nowe rozwiązania w bardzo krótkim czasie. »

„Bądź jutro lepszy niż jesteśmy dzisiaj”

Raczej ulepszenia niż przewroty, taki jest kurs wybrany przez Ferrari na rok 2023. Za sterami Frédéric Vasseur, który wciąż znajduje się w fazie odkrywania włoskiego zespołu. Nie przeszkadza mu to jednak być ambitnym w obliczu zmian dokonanych w SF-23.

„Wkrótce skupimy się na innym aspekcie, a mianowicie na jego szybkości i wydajności, szczegółowo wyjaśnił francuski reżyser. Mamy dwóch utalentowanych kierowców, którzy chcą wygrywać i mają ku temu umiejętności. Naszym celem jest zdobycie mistrzostwa, co nie będzie łatwym zadaniem, ponieważ nasi rywale będą mieli dokładnie ten sam cel. Musimy zabrać ze sobą odpowiedni sposób myślenia i zawsze pracować, aby jutro być lepsi niż jesteśmy dzisiaj. »

CZYTAJ TAKŻE > Jakie zmiany w Ferrari SF-23 w porównaniu do Ferrari F1-75

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

15 o 02:2023

Czekam z niecierpliwością na werdykt utworu dla tego SF-23! Szybko też przekonamy się, że Fred VASSEUR wziął za rękę swojego bohatera...

Aby napisać komentarz