FIA akceptuje tylne skrzydło Mercedesa

W Mercedesie AMG F1 udało się opracować system F-Duct, który został zaakceptowany przez FIA. Według Christiana Hornera inne zespoły szybko przyjmą ten system.

opublikowany 15/03/2012 à 12:53

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

FIA akceptuje tylne skrzydło Mercedesa

FIA zdecydowała się zatwierdzić koncepcję tylnego skrzydła opracowaną przez Mercedes AMG F1. Gwiazdorskiemu producentowi udało się stworzyć system F-Duct, który można aktywować po włączeniu DRS, co zwiększa prędkość maksymalną Srebrnych Strzał w linii prostej. Federacja nie odnotowała żadnych naruszeń przepisów, gdyż kierowcy nie będą musieli wykonywać żadnych dodatkowych manewrów. Będzie to dla nas wielką zaletą Michael Schumacher i Nico Rosberga podczas kwalifikacji w ten weekend, podczas których DRS można włączyć w dowolnym momencie, w przeciwieństwie do wyścigu, w którym zostaną zainstalowane dwie strefy DRS.

Jednak przewaga Mercedesa AMG F1 powinna szybko się zmniejszyć, zdaniem Christiana Hornera, który wskazał w Autosport, że pozostałe zespoły przyjęłyby ten system, wiedząc, że jest on legalny. „Myślałem, że celem przepisów było zakazanie używania F-Duct. Jeśli zespół znajdzie rozwiązanie pozwalające na obejście tej zasady, pozostałe zespoły będą musiały się do tego zastosować, co będzie się wiązać z kosztami rozwoju. »

Znajdź zestawienie sześciu mistrzów świata rywalizujących w 2012 roku w aktualnie dostępnym numerze AUTOhebdo.

0 Zobacz komentarze)