Zimą FIA przeprowadziła inspekcję Racing Point, ale nie przewodów hamulcowych

Części te stanowią obecnie sedno skargi złożonej przez Renault przeciwko RP20.

opublikowany 18/07/2020 à 09:34

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Zimą FIA przeprowadziła inspekcję Racing Point, ale nie przewodów hamulcowych

Od debiutu w zimowych testach nowa Różowa Pantera nie omieszkała wzbudzić gniewu konkurencji, zirytowanej uderzającymi podobieństwami pomiędzy nowym dziełem zespołu Silverstone a modelem Mercedes W10 wyrównane w 2019 r.

Podejrzenia o nielegalny plagiat podsyca także fakt, że Racing Point korzysta z tunelu aerodynamicznego sześciokrotnych mistrzów świata w Brackley (Wielka Brytania), nawet jeśli taka praktyka jest całkowicie legalna.

Ta rosnąca frustracja zmusiła władze do udania się do fabryki byłego zespołu Force India w celu przekazania informacji jednomiejscowy podniosłem się z delikatnym grzebieniem i upewniłem się, że wszystko jest zgodne z przepisami. 

Choć RP20 jest dziś przedmiotem skargi złożonej przez Renault za nieprzestrzeganie praw własności intelektualnej Nikolas Tombazis, kierownik techniczny serii samochodów jednomiejscowych w FIA, uznał, że słynne przewody hamulcowe w pewnym stopniu prześlizgnęły się przez szczeliny sieci federalnej. 

« Niektóre zespoły zaczęły narzekać w lutym, więc postanowiliśmy zbadać sprawę przed Grand Prix Australii, powiedział aerodynamikowi, dla którego pracował Ferrari et McLaren podczas swojej poprzedniej kariery. Pojechaliśmy do biura Racing Point i zainteresował nas głównie samochód jako całość, a nie przewody hamulcowe. 

Reszta samochodu była bardzo podobna (w stylu Mercedesa), ale mówimy o komponentach, które są częścią wymienionych części. Gdyby te kształty zostały zaprojektowane przy użyciu transferu plików CAD (projekt komputerowy, przyp. red.)samochód byłby rażąco nielegalny.  

Patrząc na samochód, przekonały nas argumenty Racing Point, że oparli się na zdjęciach i zasadzie inżynierii odwrotnej. Wydało nam się to bardzo prawdopodobne. Pokazali nam nawet dokładnie, jak to zrobili i nie znaleźliśmy nic, na co moglibyśmy narzekać. 

Podczas tych pozasezonowych dyskusji nie zajęliśmy się szczegółowo kwestią przewodów hamulcowych, słusznie czy nie. Z perspektywy czasu mówię sobie, że rozsądnie byłoby wykopać ten tor, ale skupiliśmy się na powierzchniach zewnętrznych, które są częścią wymienionych części ".  

  • Ostateczny werdykt najpóźniej do końca sierpnia?

W 2019 roku przewody hamulcowe nie pojawiły się w słynnym już Załączniku 6 do regulaminu sportowego, który określa wszystkie elementy, które same zespoły muszą wyprodukować, aby ubiegać się o status Producenta. F1.

W tym roku ciekawostki dołączyły do ​​listy po intensywnym lobbowaniu ze strony niektórych zespołów w zeszłym roku. Ci ostatni faktycznie uważają, że elementy te służą nie tylko do celów chłodniczych; odgrywają prawdziwą rolę aerodynamiczną i pomagają kontrolować temperaturę opon, co jest głównym czynnikiem wpływającym na wydajność w F1. 

Po ostatnim Grand Prix Styrii zatarto 8 przewodów hamulcowych Racing Point. Po tym jak Renault zauważyło, że wszystkie części umieszczone pod plombą były identyczne, zachowano tylko 2, przednią i tylną czerpak, na potrzeby dochodzenia federalnego. 

Tombazis, który w piątkowy wieczór przemawiał na internetowej konferencji prasowej, oczekuje, że wszystkie elementy wymagane przez stewardów zostaną dostarczone przed kolejnym Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Mając na uwadze regulaminowe terminy, nie zapominając o możliwości skierowania sprawy do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA, ostateczny wyrok przewidziany jest na koniec sierpnia, czyli pomiędzy Grand Prix Hiszpanii (16 sierpnia) a Belgią ( 30 sierpnia). 

Do tego czasu Tombazis nie byłby zaskoczony, gdyby Racing Point RP20 był przedmiotem reklamacji pod koniec każdego weekendu zawodów. Dlatego FIA rozważa przydzielenie tej sprawy jednemu panelowi komisarzy, aby uniknąć sprzecznych interpretacji. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz