Po długich negocjacjach między różnymi zainteresowanymi stronami debata na temat kosztów jednostek napędowych, zasilania silnika, zbieżności osiągów i dźwięku wytwarzanego przez bloki turbo/hybrydowe V6 wreszcie znalazła rozwiązanie w ten piątek. W komunikacie prasowym opublikowanym w piątek FIA potwierdziła, że osiągnięto globalne porozumienie, a środki wejdą w życie od 2017 roku.
KOSZTY
Uzgodniono, że w nadchodzących latach znacznie obniżą się ceny dostarczania silników zespołom klientów oraz koszty ponoszone przez producentów.
– W 2017 roku cena silników dla zespołów klientów zostanie obniżona o 1 milion euro na sezon w porównaniu z 2016 rokiem.
– Od 2018 roku roczna cena dostaw zostanie obniżona o kolejne 3 miliony euro.
– Modyfikacje wprowadzone w Regulaminie Sportowo-Technicznym w latach 2017 i 2018 spowodują ograniczenie kosztów silników, przy czym liczba silników przydzielanych na kierowcę i na sezon będzie stopniowo zmniejszana.
MEBLE
Zapewnione zostaną dostawy silników do zespołów klientów, a procedura homologacji będzie obejmować „obowiązek dostaw”, który będzie miał zastosowanie w przypadku, gdy zespół znajdzie się bez dostawcy silników.
KONWERGENCJA WYDAJNOŚCI
Nowa umowa przewiduje szereg środków mających na celu osiągnięcie konwergencji wyników.
– System tokenowy zostanie zniesiony od 2017 roku.
– W latach 2017 i 2018 zostaną wprowadzone ograniczenia dotyczące materiałów, wymiarów i masy części silnika, a także ciśnienia doładowania.
SON
Producenci realizują obecnie program badawczy mający na celu poprawę dźwięku silnika, którego wdrożenie ma nastąpić najpóźniej do 2018 roku.
FIA angażuje się także w zapewnienie stabilności przepisów silnikowych i utrzymanie ich w obecnym kształcie strukturę zarządzania Formułą 2017 na lata 2020-XNUMX.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)