To było jedno z drażliwych pytań w ostatnich latach na padoku. Wprowadzona w 2014 roku przez FIA słynna zasada Q2 wymagała, aby kierowcy zakwalifikowani w Q3 rozpoczęli niedzielne Grand Prix na komplecie opon, na których osiągnęli najlepszy czas w drugiej części kwalifikacji.
Celem była wówczas próba stworzenia strategicznej luki pomiędzy zespołami, czasami zachęcając je do podjęcia większego ryzyka w obliczu wyścigu następnego dnia, co nie każdemu się podobało. W obliczu tej zasady niektórzy kierowcy woleli wystartować z 11. pozycji, niż zakwalifikować się w Q3 i wystartować z 10. pozycji bez wyboru opon na niedzielę. To już historia starożytna.
FIA tak naprawdę położyła kres tej zasadzie na kilka dni przed pierwszymi oficjalnymi testami w tym roku w Barcelonie (23–25 lutego). Kiedy zostanie opublikowany regulamin na sezon 2022 Formuła 1, organ po prostu przekreślił akapit dotyczący tego obowiązku (str. 37 dokumentu poniżej pkt l), tak często krytykowany w padoku, który według usłyszanych echów mógł faworyzować najlepsze drużyny.
Od Grand Prix Bahrajnu (18 do 20 marca) kierowcy, którzy zapewnili sobie bilet na Q3, będą zatem mieli swobodę wyboru opon na niedzielny start wyścigu.
CZYTAJ TAKŻE > Ben Sulayem ogłasza zmianę kierunku wyścigu, zastępuje go Masi
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)