FIA ujawnia zmiany w F1 na rok 2019 i projekt silnika na rok 2021

Po ostatnim spotkaniu Grupy Strategicznej i Komisji F1 we ​​wtorek w Paryżu, FIA ujawniła zmiany regulacyjne, które wejdą w życie w 2019 roku po ratyfikacji przez następną Radę Światową. Organ zarządzający ujawnił także swoje propozycje silnika, który od 2021 roku będą montowane w jednomiejscowych samolotach.

opublikowany 17/04/2018 à 21:30

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

FIA ujawnia zmiany w F1 na rok 2019 i projekt silnika na rok 2021

Po ostatnim spotkaniu Grupy Strategicznej i Komisji F1 we wtorek w Paryżu FIA ujawniła zmiany regulacyjne, które wejdą w życie w 2019 roku po ratyfikacji przez następną Radę Światową. Organ zarządzający ujawnił także swoje propozycje silnika, który od 2021 roku będą montowane w jednomiejscowych samolotach.

Według komunikatu prasowego przesłanego pod koniec różnych spotkań, w których uczestniczyli Jean Todt, prezes FIA i Chase Carey, dyrektor generalny Formuły 1, modyfikacje na rok 2019 są następujące:

  • Zwiększono limit paliwa ze 105 kg do 110 kg na wyścig, aby kierowcy mogli przez cały czas korzystać z mocy silnika
  • Oddzielenie masy pilota od masy jednomiejscowy
  • Obowiązek noszenia przez pilotów rękawic biometrycznych w celu poprawy bezpieczeństwa, szczególnie w fazie ratowniczej

Dyskusje na temat ewentualnych zmian aerodynamicznych będą kontynuowane, a ich celem będzie ratyfikacja potencjalnych zmian przed 30 kwietnia.

Co więcej, dziesięć dni po prezentacji przez Liberty Media planu działania na okres po 2020 r. FIA potwierdziła, która architektura silnika jest preferowana, a mianowicie hybrydowy silnik V6 z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 l bez MGU-H, co ogłoszono już pod koniec października.

Jej dział techniczny będzie teraz rozmawiać z obecnymi producentami silników i tymi, którzy potencjalnie chcą dołączyć do sportu Aston Martin osiągnąć ostateczne porozumienie za 2021 r. do końca maja.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)